Suv Tadında Ticari Konforu
Aslanın yeni ticarisi Peugeot Rifter, segmentine yeni bir anlayış getirdi. 1.5 litrelik dizel üniteyle dikkat çeken araç, SUV modellere göz kırpıyor. Yerden yüksek tasarımı ve konforlu sürüşüyle beğenimizi kazanan araç, 130 beygir gücünde.
Peugeot’nun yeni hafif ticari araç modeli Rifter, yola çıktı. Daha önce Partner ismiyle tüketiciyle buluşan modelin artık yeni bir ismi var. Oldukça farklı ve markanın otomobil kimliğine yakın tasarımıyla dikkat çeken araç, modern ve güçlü ön tasarımı, dikey konumlu logo ön ızgaranın ortasında yerleştirilmiş. Aslan pençesinden esinlenilen tasarım, ön farların orta kısmında LED imzası ile bütünleşiyor.
Şişkin çamurluk ağızları ve plastik kaplamalar güçlü ve modern görünümü desteklerken 17 inçlik elmas kesimli alaşım jantlar tasarımı güçlendirmiş. Arka tasarımı domine eden büyük bagaj kapağı devasa bir bagaja açılırken, arka cam bağımsız olarak açılabilme özelliğini devam ettiriyor. SUV dünyasına özgü yüksek oturma pozisyonu, büyük tekerlekler, büyük kapı, gövde ve çamurluk kaplamaları ve tampon korumaları gibi bazı karakteristik tasarım detaylarını bünyesinde barındırıyor.
İÇ HACİM İ-COCKPİT’E EMANET
Aracın iç mekanın bakacak olursak, tamamen Peugeot’nun otomobilleriyle birebir demek mümkün. Peugeot i-Cockpit, kabin içine modern ve teknolojik bir görünüm kazandırmakla kalmıyor, aynı zamanda sürücünün kullanım ergonomisini de desteklemiş. 8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran ve krom çerçeveyle kalite algısı yüksek tutmayı başarmış.
Konuğumuz olan GT-Line versiyonu deri direksiyon simidi, renkli döşemeler ve farklı konsol tasarımıyla dikkatleri üzerine topluyor. Araçta elektrikli park freni, adaptif hız sabitleme sistemi, 8 kademeli tam otomatik vites, aktif trafik levhası tanımlama sistemi, aktif şerit takip sistemi, sürücü yorgunluk uyarı sistemi, aktif güvenlik freni, akıllı far asistanı, visionpark 180° geri görüş kamerası, kör nokta uyarı sistemi, anahtarsız giriş gibi bir dizi özellik sunulmuş. Yeni Peugeot Rifter’ın bagaj kapasitesi 775 litre ile 3 bin 500 litre arasında değişiyor.
8 İLERİ OTOMATİK ŞANZIMAN
Aracın kalbinde göre yapan 1.5 litrelik dizel ünite bize 130 beygirlik seçenekle konuk oldu. EAT8 yani 8 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen motorun stop/start sistemi de bulunuyor. 300 Nm’liktork ile araç oldukça başarılı bir performans sağlıyor. Maksimum 181 kilometre hıza ulaşan model, 100 km’ye 10.8 saniyede çıkıyor.
Bir ticari araçta aranan hiç kuşkusuz en öneli şey yakıt tüketimi. Fabrika verilerine göre araç 100 km’de ortalama 4.5 litrelik tüketim gerçekleştiriyor. Bizim sürüşümüz boyunca ise araç, yol bilgisayarına 5.8 litrelik değeri yansıttı. Sürüş anında oldukça beğenimizi kazanan model, SUV konforunu bir ticari araçta yakalayabilmiş. Peugeot’nun bu yılki en büyük büyüme stratejisinin önemli bir parçası olan Rifter, oldukça ses getireceğe benziyor.