SUV KONFORU PICK-UP YETENEĞİYLE BİRLEŞTİ
Japon otomotiv devi Toyota, Hilux modelini yeniledi. Tüm dünyada off-road denilince akıllara ilk gelen pick-up modellerden biri olmayı başaran Toyota, Hilux modelini 8’inci neslini pazara sundu
Japon otomotiv devi Toyota pick-up modeli olan Hilux’un 8’inci neslini tanıttı. Kuzey Kutbundan Antarktika’ya, Volkanlardan Dakar Rallisi’ne kadar her türlü koşulda kendisini bugüne kadar ispatlayan Hilux’ın 8’inci nesli; teknolojik özellikleri, sofistike tasarımı ve yüksek off-road yetenekleriyle SUV tarzı mükemmel bir sürüş konforu yansıtmayı başarmış. Yeni Toyota Hilux, Pick-Up segmentinde yeni bir çağın öncüsü olmaya hazırlanırken, 4×4 yetenekleri ile Land Cruiser seviyesine yakın olduğunu da ispatladı. Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Yeni Hilux’ın önümüzdeki yıldan itibaren segmentinde lider olma iddiasını taşıdığını belirterek, “2014 yılında 1.670 adet satmıştık. Yaklaşık yüzde 15’lik bir pazar payımız var. 2016 yılı hedefimiz ise segmentinde yüzde 30 civarında pay alarak, 5 bin adetlere çıkarmak ve pick-up segmentinde lider olmak. Hilux, zaten16 milyondan fazla satış rakamıyla dünyada da en çok satan pick-up” dedi.
Lider olmak için bütün ortam hazır
Hilux’ın Toyota içinde de önemli bir yere sahip olduğunu vurgulayan Bozkurt, “Corolla’dan sonra en çok satan modelimiz. Artık Hilux’ı yine lider pozisyonuna ulaştırmak için bütün imkanlara sahibiz. Aracın üzerinde Land Cruiser’dan esinlenmiş, hatta direk alınmış özellikler Hilux’ta da var. Tüm bunlar Hilux’ın hem şehirli hem de iş aracı dediğimiz özelliklerin tek araçta toplanmasına sebep oldu. Hilux ile dünyanın her şartlarında gündüz işinizi yapabilir, seyahat edebilirsiniz. Ama gece olunca da yaşadığınız şehrin en lüks restoranlarına bir 4×4 kullanıcısı olarak smokininizi giyip gidebilirsiniz. Zaten Hilux’ın en üst donanım seviyesinin ismi de bu özelliğinden dolayı Hi-Cruiser” diye konuştu.
4.2 inç renkli ekran
Önceki jenerasyona göre 70 mm daha uzun 5,33 metre, 20 mm daha geniş 1,85 metre ve 35 mm daha alçak 1,81 metre olan Yeni Hilux, daha fazla taşıma kapasitesiyle de dikkat çekiyor. Güçlü bir görünüme sahip sis farlarını barındıran tampon ve “Under Priority- Öncelikli” tasarım felsefesiyle oluşturulan alt ızgara, Yeni Hilux’a şık ve güçlü bir görünüm kazandırmış. İç mekanda, 7 inç’lik tablet tarzı dokunmatik multimedya ekran yer alıyor. Sürücünün önünde yer alan yeni hız ve devir saati göstergelerinin ortasında ise renkli 4.2 inç’lik TFT çok fonksiyonlu bir ekran bulunuyor. Direksiyondan da kolayca yönetilebilen bu ekran, en gerekli sürüş bilgilerini sürücüye yansıtıyor. Yeni kabin tasarımı, bir önceki karoser yapısına göre daha konforlu ve başarılı. Otomobil rahatlığına kavuşturulan kabin, baş ve diz mesafesi konusunda da cüretkar.
Verimli dizel ünite
Yeni Toyota Hilux, motor seçenekleriyle de iddiasını artırıyor. Yeni 2.4 D-4D dizel motor 150 bg güç/400 Nm tork üretirken, 2.8 D-4D dizel motor ise 177 bg güç/450 Nm tork güç üretiyor. Sadece 2 dizel motor seçeneğiyle sunulan araç, dört çeker sürüş özelliğine sahip 2.4 D-4D motorunun 7.3 lt/ 100 km tüketim ortalamasıyla ne kadar verimli olduğunu da kanıtlıyor. 2.4 D-4D motora sahip Hilux, 6 ileri manuel şanzıman ile sunulurken, yeni 2.8 D-4D ise dört tekerlekten çekiş ve yeni 6 ileri Süper ECT (Elektronik kontrollü şanzıman) otomatik vites kutusuyla donatıldı. Ayrıca tüm Hilux modellerinde, ECO ve POWER olmak üzere iki farklı sürüş modunda tercih yapılabiliyor.