SCANIA 2018’E GÜÇLÜ GİRİYOR
Geçen yılı ithal araç pazarında yüzde 28’lik pazar payıyla kapattıklarının söyleyen Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü Eksin, yeni modellerle büyümeye devam edeceklerini belirtti
Ağır ticari araç pazarı 2017 yılında 18 bin 554 adet satışla tamamlandı. 18 bin 343 adetlik satışla tamamlanan 2016 yılına göre toplam pazar yüzde 1 büyüdü. Ağır ticari araç pazarında 2017 yılında 6 bin 931 adet çekici, 11 bin 623 adet kamyon satıldı. İnşaat sektöründe gerçekleşen dev projeler kamyon pazarını da destekledi ve toplam pazarda satışların yüzde 63’ü kamyon olarak gerçekleşti. Scania, 2017 yılını 1.697 adetlik satış ve yüzde 9.1 pazar payı ile tamamladı. Satışlarının 243 adedi kamyon, 1.454 adedi çekici olarak gerçekleşti.
Pazar beklentilerin üzerine çıktı
2017 yılında pazarın beklenenin aksine büyüdüğünü belirten Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin 2017 yılını “Pazarı inşaat sektöründeki hareketlilik, halihazırda devam eden ve yeni başlayan mega projeler sayesinde kamyon satışları domine etti. 2017 yılında 1.697 adetlik satışımızın 1.454 adedi çekici segmentinde gerçekleşti. Bu satışlarla birlikte 6 bin 30 adetle kapanan ithal araç pazarında yüzde 28’lik pazar payı elde ettik” sözleriyle değerlendirdi.
İnşaat sektöründe büyüyecek
2017 yılında Scania’nın yeni inşaat serisi araçlarının tanıtımını yaptıklarını hatırlatan Eksin “Geçtiğimiz yıl İsveç’te lansmanını gerçekleştirdiğimiz yeni inşaat serisi araçlarımız ile ülkemizin en önemli sektörlerinden inşaat sektöründe daha fazla pazar payı elde etmeyi hedefliyoruz. Aynı zamanda sizlerin de katılımı ile İstanbul Park’ta tanıtımını gerçekleştirdiğimiz yeni nesil Scania çekicileri de satışa sunduk. Sağlamlık, güvenlik donanımları, dayanıklılık ve yakıt tasarrufu özellikleri, yeni nesil araçlarımızı bütünüyle tanımlıyor. 2018 yılında satışlarımız ile birlikte pazar payımızı da artırmak için çalışacağız” açıklamasında bulundu.
Satılan her 5 çekiciden 1’i Scania
2017 yılında çekici segmentinde yüzde 21 pazar payına ulaştıklarını belirten Scania Satış Müdürü Gökhan Altun “Çekici pazarı ne kadar daralsa da biz pazar payımızı yüzde 21’e çıkarttık. 3 yıl önce yüzde 7 olan pazar payımızı 3 kat artırdık. 2017 yılında satılan her 5 çekiciden 1’i Scania oldu. 2018’de toplam pazarın 20 bin civarında olacağını öngörüyoruz. Yüzde 10 pazar payı elde etmek amacıyla 2 bin araç satışı hedefimiz bulunmakta. Çekicideki pazar payı hedefimizin de yüzde 22 ve üzeri olması için çalışacağız. Şu anda 16 yetkili satıcı ve 20 yetkili servisimiz bulunmakta. Bu sene satış ve serviste Kayseri’de Özaltın, Mersin’de Akdeniz Ağır Vasıta, servis tarafında ise İstanbul’da (Avrupa ve Anadolu Yakası) ve Gaziantep’te Tırsan ile Adapazarı’nda Koçaslan Scania ailesine katıldı. Kamu tarafında da iyi bir atak yaptık. Bugün yollarda sıkça Scania çöp kamyonu, yol süpürme aracı veya Scania itfaiye aracı görebiliyorsunuz. 2018 yılında yeni araçlarımız ile daha da iddialı olacağız. Bu yıl şehir içi ve bölgesel dağıtım araçlarımızın lansmanını Türkiye genelinde roadshowlarla tanıtacağız” açıklamasında bulundu.
Sektörde dijitalleşen ilk markayız
Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Adnan Yücel ise Scania’nın sektörde dijital dönüşümü gerçekleştiren ilk marka olduğunu söyledi. Yücel sözlerine şöyle devam etti: “Bu dijital dönüşümün birkaç ayağı bulunmakta. Öncelikle SESS (Scania Entegre Sürüş Sistemleri) ile Türkiye’de 7 bin, tüm dünya genelinde 250 bin araçtan anlık veri transferi yapıyoruz. Ayrıca “Scania’m Cepte” ve “Scania’m Sapasağlam” uygulamalarımız bulunmakta. Şu ana kadar 5 bin indirme gerçekleşen Scania’m Cepte uygulamasını müşterilerimizle ana iletişim kanalımız haline getirmeyi hedefliyoruz. Firmanın teknisyenini buraya getirmek yerine uygun olan eğitimleri dijital ortamda onların ayağına götürüyoruz.”