Sadece arazi değil konforda da iyi Mitsubishi L200
Pick-up deyince akıllara gelen ilk model olan Mitsubishi L200, gerek arazi koşullarında gerekse sunduğu yaşam alanıyla tam bir yol arkadaşı. 2.4 litrelik motoruyla tüm beklentileri karşılayan L200, sunduğu konforla beğeni topluyor.
Pick-up segmentinde artık nam yapan Mitsubishi L200 uzun bir aradan sonra konuğumuz oldu. 5’inci nesliyle karşımıza çıkan model, tasarım anlayışını değiştirdi. Daha sert ve agresif bir görünüme bürünen araç, her türlü koşula ayak uydura biliyor. Zorlu arazi şartlarına uygun olarak yapılan iyileştirmeler sayesinde sağlamlık konusunda önemli ilerlemeler kaydedilmiş. 5.9 metre ile segmentindeki en dar dönüş yarıçapına sahip araçta kalitedeki önemli artışın yanı sıra daha iyi oturma ve sürüş pozisyonu sağlanmış. Yeni tasarımla artan dayanıklılık, eskisinde daha güçlü ana gövde, şasi ve bakım ihtiyacı azaltılmış şanzımanı beraberinde getirmiş. İç mekana bakacak olursak, önceki versiyona göre oldukça komforlu bir yaşam alanı sunulmuş. SUV konforunu aratmayan hafif ticari model, ferah bir yaşam alanı sumayı başarabilmiş. Oturma pozisyonu çok iyi ayarlanmış, geniş ve daha uzun sırt dayama alanları sürücünün konforunu artırıyor. Kaputun kenarları öne doğru eğilmeden görülebiliyor ve ön tarafta yanaşmalar esnasında zorluk çekilmiyor. Fakat yeni L200’ü park sensörü olmadan park etmek oldukça zor.
2.4 LİTRELİK DİZEL
Aracın kalbinde görev yapan 2.4 litrelik dizel ünite oldukça yeterli. Hem arazi hem de asfalt performansı daha fazla gücü aratmıyor. 181 beygirlik güce sahip olan aracın arazi kabiliyeti de oldukça iyi. Genel olarak vites geçişleri tepkileri tatminkar, fakat yine de çabuk hareket etmek istediğinizde biraz destek bekliyorsunuz ve tam bu noktada direksiyondaki vites kulakçıkları çok işinize yarıyor. Yeni motor şanzıman kombinasyonun ve otomatik dur-kalk (AS&G) sisteminin etkisiyle daha cimri bir araç olmaya çalışan L200’ün ortalama yakıt tüketimi 7.2 litre. Bizim kullanımımızda da elde ettiğimiz veri 10 litre oldu.
EN SEVDİĞİ YER ARAZİ
Araçta 5 ileri otomatik şanzımana yer verilmiş. Maksimum 177 km hız yapan araç, arazide de çok iyi. 30 derecelik yaklaşma açısına sahip olan L200, 23 derecelik rampa açısına, 22 derecelik uzaklaşma ve 5.9 metrelik dönüş çapıyla dikkat çekiyor. Aracın elinin en kuvvetli olduğu yer arazi koşulları. İki çekerden ağır arazi sürüşlerine kadar 4 farklı mod sunan sistem arazide en büyük yardımcınız oluyor. Her hızda kullanılabilen 4H modu ön ve arkaya giden tork dağılımını kontrol eden merkezi bir diferansiyel kilidi devreye giriyor. Özellikle aracın kasası boşken yola sağlam basmanızı sağlayan sistem, off-road sürüşleri için gevşek-kaygan yüzeylerde maksimum çekişi sağlayan arka diferansiyel kilit sistemine de hükmediyor.