Mercedes-Benz, “Bilim ve Teknoloji Haftası”nıAR-GE çalışmalarıyla kutladı

Mercedes-Benz, “Bilim ve Teknoloji Haftası”nıAR-GE çalışmalarıyla kutladı
  • Genel
  • 11 Mart 2020 13:42
  • A+
    A-

Mercedes-Benz Türk,Hoşdere Otobüs Fabrikası ve Aksaray Kamyon Fabrikası’nda bulunan AR-GE Merkezleri’yle hem ülke ekonomisine katkılarını sürdürüyor hem de hizmetlerini ihracat ağındaki ülkelere ulaştırıyor.

Mercedes-Benz Türk, Aksaray ve Hoşdere fabrikalarında bulunan AR-GE Merkezleri ve Mercedes-Benz Otomotiv çatısı altında Hoşdere’de bulunan Küresel IT Çözümleri Merkezi ile Mercedes-Benz’in dünyadaki sayılı “AR-GE ve Bilişim Teknolojileri” hizmet sağlayıcıları arasında yer alıyor. Şirket bu alandaki faaliyetleri ile Türkiye’nin en büyük hizmet ihracatçılarından biri sayılıyor.

Hoşdere’de geliştirilen elektrikli otobüs eCitaro,Mannheim’da üretime geçti

REKLAM ALANI

Mercedes-Benz Türk,markanın elektrikli otobüsü eCitaro’nun geliştirilmesinde büyük rol oynuyor. eCitaro’nun AR-GE çalışmaları Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda yer alan AR-GE Merkezi’nde gerçekleştirilirken, üretimiyse Daimler’in Mannheim Fabrikası’nda yapılıyor. eCitaro’nun yol testleri Türkiye’de 10.000 saat boyunca zorlu iklim koşulları ve farklı yol şartlarında test ediliyor. Aracın tasarımı, Hoşdere AR-GE Merkezi İç Donanım Ekibi tarafından gerçekleştiriliyor.

Mercedes-Benz Türk AR-GE çalışmalarıyla birçok ilke imza attı

Küresel olarak Daimler’in otobüsleri içerisinde yeni şehir içi araçlar için oluşturulan tavan konsepti ve tekstil hava kanalı ilk defa Mercedes-Benz’in Türkiye’deki AR-GE Merkezleri’nde geliştirildi. Bu sayede Mercedes-Benz otobüslerde hem hafiflik hem pratiklik hem de ağırlık merkezinin yere yakınlaştırılması sağlandı. Yeni geliştirilen modüler tekstil hava kanalları lojistik açıdan da verimliliği artırıyor.

Her aracın “Dijital İkizi” mevcut

Mercedes-Benz Türk AR-GE Merkezleri’nde test edilen tüm kamyon ve otobüslerin “dijital ikizleri” oluşturuluyor.Böylece araçların ömrü boyunca oluşabilecek kullanım etkileri dijital ortamda simule edilebiliyor. Konsept ve tasarım doğrulaması da prototip sürecinden önce gerçekleştirilebiliyor. Ayrıca Mercedes-Benz Türk kamyon geliştirme bünyesindeki Hesaplama ve Simülasyon ekibi ise, geliştirme faaliyetlerinde çok fazla zaman alan ve operasyonel olarak en büyük iş yüklerinden biri olan simülasyon modeli oluşturma sürecini otomatikleştirdi.

Dijitalleşme stratejileri kapsamında tasarlanan yeni kodlar ile geliştirilen bu metot, kamyonların komponentlerinin insansız olarak bilgisayar üzerinde simülasyon modellerinin oluşturulmasına bir diğer ifadeyle modellemenin otomasyonuna olanak sağlıyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ