MAN daralan pazarda payını korudu
Son 10 aylık TÜİK verilerine göre, MAN ve Neoplan markalı seyahat otobüsleri, yüzde 14 pazar payını korudu. Türkiye pazarındaki yurt içinde satılan seyahat otobüslerinin tamamı 2 aks 13 metre ve 2+1 VIP koltuklarla satıldı.
Türkiye kamyon pazarında Ekim sonu itibari ile %11 ile çift haneli pazar payına ulaşan MAN, ithal kamyon pazarındaki geleneksel liderliğini de sürdürdü. MAN TopUsed, daralan 2. el piyasasında uluslararası pazarlarla işbirliğini geliştirerek müşterilerine destek olmaya devam ediyor. 2018 yılında yapmış olduğu otobüs satışlarının %60’ını, kamyon/çekici satışlarının ise %35’ini yurt dışına satma başarısını gösteren MAN TopUsed 2018 yılını toplam 600 satış rakamı ile kapatacak. Rekabetçi yaklaşımı ve başarılı çalışmaları ile Satış Sonrası Hizmetler alanında da fark yaratan MAN’ın Türkiye’de geliştirdiği Servis Yönetim Sistemi Management Information System for After Sales – MI4A ise diğer ülke operasyonlarından da yoğun ilgi görüyor.
SEYAHAT OTOBÜSÜ PAZARINDA PAYINI KORUYOR
Seyahat otobüslerinde geleneksel pazar adetlerine göre 2017 yılında %45 oranında yaşanan daralmanın, 2018 yılında yaklaşık %30 olarak devam ettiğini belirten MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, şöyle konuştu: “2018 yılı ilk 10 aylık TÜİK tescil verilerine göre MAN ve Neoplan markalı seyahat otobüsleri, %14 pazar payını korudu. Nisan 2018 de Antalya’da MAN’ın geleneksel sektör buluşmasında tanıtılan ve büyük beğeni toplayan Yeni MAN Lion’s Coach, müşteriler tarafından yoğun talep gördü. Tamamen yenilenen MAN Lion’s Coach Seyahat Otobüsü aynı zamanda 2 aks 13 metre uzunluğundaki yeni modeli ile piyasaya sunuldu. Yurt içinde satılan seyahat otobüslerinin tamamı 2 aks 13 metre ve 2+1 VIP koltuklarla satıldı. MAN Lion’s Coach ile aynı tarihte NEOPLAN Tourliner’ın da 2 aks 13 metre versiyonu da Türkiye pazarına sunuldu ve seçkin firmalar yatırım kararlarında Neoplan seyahat otobüslerini seçtiler.
ZENGİN GÜVENLİK DONANIMI
MAN ve Neoplan araçlarında; EfficientRoll fonksiyonu, Adaptif Hız Sabitleme Kontrolü (ACC), Şerit Koruma Sistemi (LGS) ve MAN Dikkat Muhafazası ile topografya bazlı MAN EfficientCruise hız sabitleme kontrolü gibi çok çeşitli yardım sistemleri standart olarak bulunuyor. Yeni NEOPLAN Tourliner’ın güvenlik özellikleri de artırıldı. MAN AttentionGuard uyarı asistanı bu modelde ilk kez kullanıma alındı. Bu yardım sisteminin amacı; bir sürücünün dikkatinin azaldığını hissetmek ve gerekirse uyarı vermesidir. Sistem, bu uyarıyı vermek için Şerit Takip Sistemi’nden (LGS) gelen bilgi de dahil olmak üzere bir dizi veriyi analiz ediyor. MAN AttentionGuard, dikkati dağıldıysa sürücüye görsel, sesli ve titreşimli bir uyarı veriyor, ancak sürüş sürecine aktif olarak müdahale etmiyor. NEOPLAN Tourliner, diğer tüm NEOPLAN otobüsleri gibi, Acil Fren Asistanı (EBA), Adaptif Cruise Kontrol (ACC) ve Lastik Basıncı Monitörü (TPM) gibi geniş bir yardım yelpazesine sahip. Yeni servis aralığı hesaplayıcısı, servis tarihleri ve parça aşınmasını izleyip tahmin ederek aracın kullanılabilirliğini arttırıyor.
MAN, KAMYON PAZARINDA DARALMAYA KARŞIN PAZAR PAYINDAKİ ARTIŞINI SÜRDÜRÜYOR
Türkiye kamyon pazarında Ekim sonu itibari ile %11 ile çift haneli pazar payına ulaşan MAN, ithal kamyon pazarındaki geleneksel liderliğini de sürdürdü. 2018 yılında bazı sıkıntıların olumsuz etkilediği 12 ton üstü kamyon pazarında Ekim sonu itibari ile bir önceki yılın aynı dönemine göre %27’lik bir daralma yaşandığına dikkat çeken MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, sözlerine şöyle devam etti: “Buna rağmen MAN, 2018 yılının pazar rakamlarına bakıldığında, benzersiz özellikler ve ileri teknolojilerle donattığı araçları ile geçen yıl olduğu gibi bu yıl da satış adedini artıran ve Ekim sonu itibariyle %11 ile çift haneli pazar payına ulaşan marka olmayı başarmıştır. İthal kamyon pazarının geleneksel lideri olan MAN, piyasanın tüm olumsuzluklarına rağmen 2018 yılında da ithal kamyon pazarındaki geleneksel liderliğini istikrarlı bir şekilde sürdürmüştür.
Türkiye pazarındaki durgunluğun göreceli olarak devam edeceğinin öngörüldüğü bu dönemde, uluslararası nakliye sektörünün güçlü isimlerine yapılan yüksek adetli satışlar sonrasında, özellikle uluslararası nakliye sektörüne odaklanarak müşteriler için cazip teklifler oluşturulmaya başlanmıştır. Pazar payındaki artışın yanı sıra 2018 yılında müşteri memnuniyeti sonuçlarının da her yıl olduğu gibi pozitif gelişim göstermesi ve hedeflerin üzerinde gerçekleşmesi, MAN’ın uzman kadrosu ile tüketiciye doğru hizmetin verildiğini kanıtlar niteliktedir. Rekabetin çok yoğun yaşandığı pazarda MAN, yüksek kalitesi, müşteri odaklı çözüm önerileri, ihtiyaca özel hazırlanan ürün çeşitliliği ve yaşam boyu iş ortaklarının yanında olması ile müşteri memnuniyetinde de rakiplerinden bir adım öne çıkmaktadır. Euro6C ile teknolojik öncülüğümüzü bir kez daha tescil ettiğimiz pazarda, sektörün ihtiyaç duyduğu araç tipine ve versiyonlarına herhangi bir tadilat gerektirmeden cevap verebildiğimiz geniş ürün yelpazemiz ile; önümüzdeki yıllarda da aynı şekilde yeni teknolojiler, yeni ürünler, kapsamlı hizmetler ile yeni lokasyonlarda müşterilerimize hizmet vermeye devam edeceğiz. MAN, Türkiye kamyon pazarına olan inancı ile tüketicilerin ihtiyaçlarını en doğru, en efektif araçlarla karşılamaya ve müşteri odaklı satış organizasyonu ile her alanda öncü ve lider marka olmaya 2019 yılında da devam edecektir.”