Dağ taş bayır demiyor Ford Ranger Wildtrack

Dağ taş bayır demiyor Ford Ranger Wildtrack

Ford’un yenilenen pick-up modeli olan Ranger Wildtrack seçeneğiyle segmentine taş çıkarıyor. Uzun yol deneyimimizi keyifli bir seyahate dönüştüren araç, güçlü motoruyla her yola geliyor. Marmara turunda bize eşlik eden araç, yoldan çıkmayı çok rahat göze alabiliyor.

Ford’un en güçlü pick-up modeli Ranger Wildtrack heybetli görünümü ve özellikle güçlü motor seçeneğiyle dikkat çekiyor. Şık tasarımı ve özellikleriyle Ranger Wildtrack tüm yol koşullarına meydan okuyor. Şık tasarımıyla konuğumuz olan model, küçük bir Marmara turunda biz eşlik etti. Düz yolda oldukça konforlu olan araç uzun seyahatlarda adeta bir SUV konfornu sunabiliyor. Düz yoldan sıkılıp eğer biraz yoldan çıkmak isterseniz Ranger, size hayır diyemiyor. Tekirdağ üzerinden Çanakkale, ardından Asos, Balıkesir, Bursa ve İstanbul şeklindeki yaklaşık 1000 kilometrelik rotamız, özellikle aracın konfor seviyesi ve sessiz yapısıyla aklımızda kaldı. Aracın güçlü motoru ve sorunsuz aktarma sistemi, keyifli sürüşü destekliyor. Dev ızgaraları ve krom kaplı tasarım detayları ile kaliteli görünmeyi de biliyor. Yüz tasarımında kullanılan plastik malzemenin oldukça az olması da kaliteli görünmesini destekleyen detaylar arasında yer alıyor. Profil görünümünde son derece sade olmayı tercih etmiş. Bu bölümde biraz daha hareketli olsa ön tasarıma daha uygun bir yapıya sahip olurmuş.

İÇ MEKAN OLDUKÇA KONFORLU

Ford’un binek modellerinde kullandığı direksiyon simidine benzer bir direksiyon tasarımı ile sürücüsünü karşılayan Ranger anlaşılır ve kullanımı kolay kumanda elemanları ile sürücüsüne zorluk yaşatmıyor. Yeni modelleri aratmayan bir iç mekan ile öne çıkan araç, aynı zamanda konforuda elden bırakmıyor. Sert plastik malzemelerin kullanıldığı ön konsoldaki bilgi ekranından araçla ilgili ufak ayarlar ve ses sisteminin bilgileri rahatlıkla takip ediliyor. Ranger, iç mekanında bol ve yeteri sayıda eşya gözüne sahip. Parçalı yapıda deri koltuklar ısıtma özelliğine de sahip. Araç aynı zamanda perde yan ve diz olmak üzere farklı konumlarda hava yastıkları sunmuş. Gösterge panelinin okunabilirliği gayet kolay. Ranger sınıfının en iyi sürüş dinamiklerine sahip modellerinden biri. Ford’un direksiyon hassasiyeti konusundaki uzmanlığını sonuna kadar kullanan model iyi bir yönlendirme kabiliyetine sahip. Büyük boyutları şehir içinde sıkıntı yaşatıyor olsa da otoyol kullanımlarında otomobile benzer bir sürüş hissi vermeyi başarıyor. Yüksek yapısı sayesinde trafiği üstten görme imkanı sunuyor.

REKLAM ALANI

HEYBETİ MOTORUNDAN BELLİ

Test aracımızda 3.2 litrelik TDCI dizel motor sunuluyor. Otomatik şanzımanla kombine edilmiş motor Ranger’a yeterli gücü sunmakta zorlanmıyor. 470 Nm torku ile yüklü durumlarda bile yüzünüzü güldüren motor 200 beygir güç üretiyor. 6 kademeli otomatik şanzımanla büyük uyum içerisinde çalışan motordan gelen hareket arka aksa iletiliyor. Islak zeminlerde patinaja düşebilen araçta ESP sisteminin standart sunulmuyor oluşu yağmurlu havalarda çok daha dikkatli kullanmanızı gerektiriyor. Araç 100 kilometrede ortalama 8.7 litrelik yakıt tületimi gerçekleştiriyor. Bizim kullanımımız boyunca 10 litrelik tüketim değerini yansıttı. 5 kişiye yeterli yaşam alanı sunan modelde arka koltukta oturanlar da gayet rahat yolculuklar yapabiliyorlar. İçeriye biraz fazla yansıyan motor sesi akustik konforu bir miktar düşürse de bu sınıfta daha iyisini bulmak çok kolay değil.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ