Artan konfor ve donanımla SUV’ları aratmıyor
Ford’un yenilenen pick-up modeli olan Ranger yeni yüzüne kavuştu. Artık daha güçlü bir motor seçeneğine kavuşan model iki farklı versiyonu Türkiye’de yollara çıkarıyor.
Ford Ranger aynı zamanda konfor ve güvenlik özellikleri ile de öne çıkıyor. Ülkemizde 2.2 litrelik dizel motorla beraber 4×2 ve 4×4 çekiş sistemlerini sunan yeni Ford Ranger, 3.2 litre ve 200 beygir gücünde Wildtrak isminde bir versiyona da sahip. Yeni pickup modelleri görsel açıdan markaların SUV modellerini aratmamaya başladı. Düz yapılı burun yapısı gücü temsil ederken üzerinde çalışıldığı belli olan ön tampon sportifliği vurguluyor. Ford yeni tasarımın Ranger’a yakıt tasarrufu anlamında da yardımcı olduğunu açıklıyor. Yerden yüksek yapısının avantajlarını arazide gören yeni Ranger, 60 cm derinliğindeki sulardan rahatlıkla geçebiliyor. Modelin 28 derecelik yaklaşma ve 28 derecelik uzaklaşma açıları ile 28 derece karın açısı oldukça cüretkar.
İç mekan kaliteli
Ford’un binek modellerinde kullandığı direksiyon simidine benzer bir direksiyon tasarımı ile sürücüsünü karşılayan Ranger anlaşılır ve kullanımı kolay kumanda elemanları ile sürücüsüne zorluk yaşatmıyor. Yeni modelleri aratmayan bir iç mekan ile öne çıkan araç, aynı zamanda konforuda elden bırakmıyor. Sert plastik malzemelerin kullanıldığı ön konsoldaki bilgi ekranından araçla ilgili ufak ayarlar ve ses sisteminin bilgileri rahatlıkla takip ediliyor. Ranger, iç mekanında bol ve yeteri sayıda eşya gözüne sahip. Turkuaz ve beyaz ağırlıklı aydınlatma göz yormayan yapıda. Gösterge panelinin okunabilirliği gayet kolay. Ranger sınıfının en iyi sürüş dinamiklerine sahip modellerinden biri. Ford’un direksiyon hassasiyeti konusundaki uzmanlığını sonuna kadar kullanan model iyi bir yönlendirme kabiliyetine sahip. Büyük boyutları şehir içinde sıkıntı yaşatıyor olsa da otoyol kullanımlarında otomobile benzer bir sürüş hissi vermeyi başarıyor. Yüksek yapısı sayesinde trafiği üstten görme imkanı sunuyor.
Güçlü dizel motor
Test aracımız 2.2 litrelik TDCI dizel motor sunuluyor. Otomatik şanzımanla kombine edilmiş motor Ranger’a yeterli gücü sunmakta zorlanmıyor. 385 Nm torku ile yüklü durumlarda bile yüzünüzü güldüren motor 160 beygir güç üretiyor. 6 kademeli otomatik şanzımanla büyük uyum içerisinde çalışan motordan gelen hareket arka aksa iletiliyor. Islak zeminlerde patinaja düşebilen araçta ESP sisteminin standart sunulmuyor oluşu yağmurlu havalarda çok daha dikkatli kullanmanızı gerektiriyor. Araç 100 kilometrede ortalama 7,3 litrelik yakıt tületimi gerçekleştiriyor. Bizim kullanımımız boyunca 9 litrelik tüketim değerini yansıttı. 5 kişiye yeterli yaşam alanı sunan modelde arka koltukta oturanlar da gayet rahat yolculuklar yapabiliyorlar. İçeriye biraz fazla yansıyan motor sesi akustik konforu bir miktar düşürse de bu sınıfta daha iyisini bulmak çok kolay değil.