Arazinin en güçlüsü olmaya geldi
Ford’un yenilenen pick-up modeli olan Ranger Wildtrack seçeneğiyle segmentine taş çıkarıyor. Uzun yol deneyimimizi keyifli bir seyahate dönüştüren araç, güçlü motoruyla her yola geliyor. Marmara turunda bize eşlik eden araç, yoldan çıkmayı çok rahat göze alabiliyor.
Ford’u arazide temsil eden Ranger, Wildtrack ile heybetli bir görünüme sahip. Özellikle güçlü motor seçeneğiyle dikkat çeken araç, şık tasarımı ve özellikleriyle tüm yol koşullarına meydan okuyor. Şık tasarımıyla konuğumuz olan model, düz yolda oldukça konforlu. Araç uzun seyahatlerde adeta bir SUV konforu vadediyor. Düz yoldan sıkılıp eğer biraz yoldan çıkmak isterseniz Ranger, size hayır diyemiyor. Aracın güçlü motoru ve sorunsuz aktarma sistemi, keyifli sürüşü destekliyor. Dev ızgaraları ve krom kaplı tasarım detayları ile kaliteli görünmeyi de biliyor. Yüz tasarımında kullanılan plastik malzemenin oldukça az olması da kaliteli görünmesini destekleyen detaylar arasında yer alıyor. Profil görünümünde son derece sade olmayı tercih etmiş. Bu bölümde biraz daha hareketli olsa ön tasarıma daha uygun bir yapıya sahip olurmuş.
SUV KONFORUNDA PICK-UP
Ford’un binek modellerinde kullandığı direksiyon simidine benzer bir direksiyon tasarımı ile sürücüsünü karşılayan Ranger anlaşılır ve kullanımı kolay kumanda elemanları ile sürücüsüne zorluk yaşatmıyor. Yeni modelleri aratmayan bir iç mekan ile öne çıkan araç, aynı zamanda konforuda elden bırakmıyor. Sert plastik malzemelerin kullanıldığı ön konsoldaki bilgi ekranından araçla ilgili ufak ayarlar ve ses sisteminin bilgileri rahatlıkla takip ediliyor. Ranger, iç mekanında bol ve yeteri sayıda eşya gözüne sahip. Parçalı yapıda deri koltuklar ısıtma özelliğine de sahip. Araç aynı zamanda perde yan ve diz olmak üzere farklı konumlarda hava yastıkları sunmuş. Gösterge panelinin okunabilirliği gayet kolay. Ranger sınıfının en iyi sürüş dinamiklerine sahip modellerinden biri. Ford’un direksiyon hassasiyeti konusundaki uzmanlığını sonuna kadar kullanan model iyi bir yönlendirme kabiliyetine sahip. Büyük boyutları şehir içinde sıkıntı yaşatıyor olsa da otoyol kullanımlarında otomobile benzer bir sürüş hissi vermeyi başarıyor. Yüksek yapısı sayesinde trafiği üstten görme imkanı sunuyor.
3.2 LİTRELİK DİZEL
Test aracımızda 3.2 litrelik TDCI dizel motor sunuluyor. Otomatik şanzımanla kombine edilmiş motor Ranger’a yeterli gücü sunmakta zorlanmıyor. 470 Nm torku ile yüklü durumlarda bile yüzünüzü güldüren motor 200 beygir güç üretiyor. 6 kademeli otomatik şanzımanla büyük uyum içerisinde çalışan motordan gelen hareket arka aksa iletiliyor. Islak zeminlerde patinaja düşebilen araçta ESP sisteminin standart sunulmuyor oluşu yağmurlu havalarda çok daha dikkatli kullanmanızı gerektiriyor. Araç 100 kilometrede ortalama 8.7 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştiriyor. Bizim kullanımımız boyunca 10 litrelik tüketim değerini yansıttı. 5 kişiye yeterli yaşam alanı sunan modelde arka koltukta oturanlar da gayet rahat yolculuklar yapabiliyorlar. İçeriye biraz fazla yansıyan motor sesi akustik konforu bir miktar düşürse de bu sınıfta daha iyisini bulmak çok kolay değil.