Volvo ve Auro ortak geliştirdikleri çekiciyi tanıttı
Kamyon şoförü sıkıntısı fazlasıyla baş gösterdi. Buna ek olarak İngiltere’nin yakıt krizinin de ortaya çıkması, çekicilerin başka bir tarafa evirilmesini sağladı.
Sorun yeni bir şey olmasa da, çözüm otonom araçlar olarak görülüyor. Aurora ve Volvo, VNL’ye dayalı yarı otonom uzun mesafeli prototipini tanıttılar. Modeller ilerleyen zamanlarda tam otonom sisteme sahip olacak. Ama öncesinde bu prototiplerde en az dört farklı lidar sensörü içeren bir Aurora sensör paketi yer alıyor.
Şirketler ayrıntılar konusunda çekingen davrandılar, ancak Aurora daha önce sistemlerinin yüksek çözünürlüklü kameralar ve radar sensörleri olarak sunulduğunu söylemişlerdi. Bu, kamyonun çevresine daha fazla sensör konularak daha fazla güvenlik sağlamayı hedefliyorlar. İkincisinden bahsetmişken, şirketler güvenliğin çok önemli olduğunu belirttiler. Frenleme ve direksiyon gibi temel sistemler için fazla sensör kullanıldığı öne sürüldü.
Tabii ki, bu bir gecede olmayacak ve Aurora önümüzdeki birkaç ayı donanım kitlerini entegre etmek ve prototipleri test etmek ve doğrulamak için zaman harcayacak. Şirketler, gelecekte daha fazla konuda basını aydınlatacaklarını söylediler. Ancak karayolu üzerinde yapılan testler için ilk merkezler olarak hizmet verecek belirli bölgeleri ve rotaları belirlemek için şimdiden çalıştıklarını belirttiler.
Bu prototip üretim aşamasına geçerse, Volvo Trucks’ın Dublin, Virginia’daki New River Valley tesisinde üretilecek. Bunun ne zaman olacağına dair bir bilgi yok. Ancak Aurora daha önce otonom kamyonların 2023 gibi erken bir tarihte gelebileceğini öne sürmüştü.