TÜKETIMI YÜZDE 20 DÜŞÜRÜYOR
Treyler üreticis Krone, Mercedes-Benz Kamyon ile geliştirdiği ‘entegre çözüm’le kullanıcılara yüzde 20’ye varan tüketim avantajı sağlayacak
Mercedes-Benz Kamyon ve treyler üreticisi Krone birlikte 12 aydan daha kısa bir sürede karbodioksit salınımını düşürmek için ‘entegre çözüm’ konseptini geliştirdi ve hataya geçirdi. Entegre çözüm; ticari araç üreticileri, üstyapı ve lastik tedarikçileri, lojistik firmaları ve resmi makamlar olmak üzere taşımacılık sektöründeki bütün paydaşları bir araya getiriyor.
IAA’da tanıtıldı
Her iki firmanın geliştirme çabaları sonucu ortaya çıkan entegre çözüm çevreye olduğu kadar müşterinin bütçesine de katkı sağlıyor. IAA 2016’da tanıtımı yapılan Mercedes-Benz Actros; verimlilik paketi ve yeni OM 471 kodlu sıralı altı silindirli motor, öngörülü hız sabitleme sistemi, A-verimlik etiketine sahip lastikler ve Krone’nin “Profi Liner Efficiency” adını verdiği yeni treyleri önceki kombinasyon ile karşılaştırıldığında yakıt tüketimi ve CO2 salınımında yüzde 20’ye varan bir düşüşü beraberinde getiriyor. Söz konusu kıyaslamada 2014 model standart bir çekici baz alınıyor. Mercedes-Benz Kamyon henüz geçtiğimiz sene partnerleri ile birlikte hayata geçirdiği ilk Efficiency Run ile standart bir TIR ile kıyaslandığında yüzde 14’e varan bir yakıt tasarrufu kaydetmişti.
1.5 yılda amorti ediyor
Daimler Kamyon ve Otobüsten Sorumlu Daimler AG Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Wolfgang Bernhard yaptığı değerlendirmede, “Efficiency Run ile 2015 yılında entegre çözümün işe yaradığını zaten kanıtladık. 1 yıl gibi oldukça kısa bir sürede seri üretim ürünleri yollara çıkartıyoruz. Her açıdan optimize edilmiş olan yeni çekicimiz sadece çevreye değil, müşterimizin bütçesine de fayda sağlıyor: CO2 salınımını ve yakıt tüketimini yüzde 20’ye kadar düşüren entegre çözümümüz aynı zamanda kendini 1,5 yıl gibi kısa bir sürede amorti ediyor” dedi.
Satışa sunuluyor
Krone Ticari Araçlar Grubu İcra Direktörü Gero Schulze Isfort ise, şunları söyledi: “Ortak ve müşterek yaklaşımımız entegre çözüm noktasında önemli bir adım atmamızı sağladı. Geçtiğimiz yılki Efficiency Run beklentilerimizi zaten fazlasıyla karşılaşmıştı. Bunun üzerine treylerimizi özellikle pratiklik yönünden daha da optimize ettik. Böylece bu yıl yeniden sahada bir test yaptık. Sahada yapmış olduğumuz testler sonucunda Profi Liner Efficiency ürünümüzün seri üretimine başladık ve satışa sunuyoruz.”
Hedef yüzde 30’a ulaşmak
Yakıt tüketimi dolayısıyla CO2 emisyon salınımını düşürmek günümüzde yol taşımacılığının karşı karşıya olduğu en önemli gündem maddelerinden biri. AB, Emisyon Ticaret Programı (Emissionshandelssystem) dışındaki sektörlerde, ki yol taşımacılığı bunlardan biri, CO2 emisyon salınımını 2030 yılına kadar yüzde 30 oranında düşürmeyi hedefliyor. Bu, yol taşımacılığı sektöründeki tüm paydaşların çabasını ve işbirliğini gerektiriyor. Sektör, yasal zorunluluklara gerek kalmadan bu zorlu görevin üstesinden geleceğinden emin. Sadece çevre ve topluma karşı olan sorumluluk değil, aynı zamanda ciddi bir maliyet kalemiyle mücadele eden müşterilerine karşı olan sorumluluk da bunu gerektiriyor.