TIRSAN, AĞIR NAKLİYE GÜCÜNÜ ALMANYA BAUMA’DA SERGİLEDİ

TIRSAN, AĞIR NAKLİYE GÜCÜNÜ ALMANYA BAUMA’DA SERGİLEDİ
  • Genel
  • 17 Nisan 2025 16:37
  • A+
    A-

Tırsan, dünyanın en önemli inşaat fuarlarından BAUMA 2025’te ödüllü Ar-Ge Merkezi’nde inşaat sektörü için özel olarak geliştirilen çelik damperini ve son 4 senedir Avrupa pazarında ilk 2’de yer alan Low-bed ürün gamından 4 dingilli, teker havuzlu, uzayabilir Low-bed’ini sergiledi.

Tırsan, 7-14 Nisan tarihleri arasında Almanya’nın Münih şehrinde gerçekleştirilen fuarda havuz tipi çelik inşaat damperi K.SKS 24’ü ve 4 dingilli, teker havuzlu, uzayabilir Low-bed aracı K.SLA R 4’ü sergiledi. 200’den fazla ülkeden 600 binden fazla kişinin ziyaret ettiği fuarın başlamasıyla birlikte Tırsan standı inşaat ve ağır nakliye sektörünün önde gelen isimlerinin ilk durağı oldu.

Almanya, İtalya, Hollanda, Belçika, Fransa başta olmak üzere dünyanın çeşitli ülkelerinden inşaat malzemeleri ve ekipmanları nakliyesinde uzmanlaşmış ziyaretçiler Tırsan’ın ürünlerinin ve üretim teknolojilerinin sergilendiği standa büyük ilgi gösterdi.

LOW-BED PAZARINDA SON 4 SENEDİR İLK 2’DE

Tırsan, 2019 yılında devreye aldığı Avrupa’nın en yüksek kapasiteli ve endüstri 4.0 prensiplerine göre faaliyet gösteren Low-bed fabrikasında en yüksek kalitede ürettiği en sağlam, fonksiyonel ve uzun ömürlü sabit, uzayabilir, hidrolik dümenlenebilir, low-loader ve ağır hizmet platformu ürün gruplarıyla Türkiye’de Low-bed pazar lideri ve Avrupa Low-bed pazarında da son 4 senedir ilk 2’de yer alıyor.

AĞIR NAKLİYE MÜŞTERİLERİNİN REKABETÇİLİĞİNİ ARTIRAN PATENTLİ ÇÖZÜMLERİ

Tırsan, ödüllü Ar-Ge Merkezi’nde geliştirilerek patent koruması altına alınan çözümler ile ağır nakliye sektörünün operasyonel esnekliğini artırarak rekabetçilik gücü katıyor.

Sıralı baba yuvası yük bağlama halkası uygulaması: Low-bed ve ağır nakliye platform araçlarında bulunan sıralı baba yuvası yapısına entegre edilen yük bağlama halkaları yük güvenliğinin en üst düzeye çıkarılmasına imkan tanıyor.

Modüler taban yapısı: Low-bed araçların tabanında kullanılan modüler yapı cıvata ile taban parçalarının hızlı ve kolay şekilde sökülüp alternatif malzemelerden yapılan taban parçalarının takılmasına imkan sağlıyor. Böylece, taşınacak yüke göre tahta, çelik ızgara ya da kauçuktan taban uygulamasına geçiş sağlanabiliyor.

Çok fonksiyonlu genişletme braketi: Dikme baba yuvası bölgesine, dikme baba yuvalarını kapatmayacak şekilde yerleştirilen genişletme braketleri, yükleme esnasında daha fazla genişleyen genişletme braketi, genişletme braketleri üzerinde dikme baba ve yük bağlama halkası kullanmasına imkan sağlar.

AVRUPA’NIN EN GÜÇLÜ ÖN PANELİ

Tırsan mühendisleri tarafından, en zorlu yüklerin nakliyesinde en zorlu yol şartlarında dahi en yüksek performansı gösterecek şekilde tasarlanan ağır nakliye platformu araçların ön paneli ise 22.5 ton dayanıma sahip. Code XL sertifikalı bu ön panel yapısı, 22.5 ton dayanım ile Avrupa’nın en yüksek dayanımını sunuyor.

2.500 SAATTEN FAZLA TUZ TESTİNE MEYDAN OKUYAN METALİZASYON

Tırsan Adapazarı Mega Üretim Kampüs’ü, aynı çatı altında hem kataforez (KTL) kaplama hem de metalizasyon uygulamasının yapıldığı Avrupa’daki tek üretim tesisi olma özelliği taşıyor.

Ağır nakliye araçlarında kısmi ya da komple metalizasyon uygulaması ile zorlu operasyon ve yol şartlarına maruz kalan alanların paslanmaya karşı en yüksek seviyede korunması ve devamlı olarak yüksek performans göstermesi sağlanıyor.

Tırsan’ın Low-bed araçları metalizasyon uygulaması öncesinde otomatik ve manuel kumlama sürecinden geçiyor. Kumlama süreci ile metal kaplama için gerekli yüzey pürüzsüzlüğü elde edilir. %85 çinko ve %15 alüminyumdan oluşan alaşım yüzeye püskürtülerek metalizasyon uygulaması yapılır ve paslanmaya karşı 20 yıldan uzun süre koruma sağlanır.

Tırsan, metalizasyonlu parçaların paslanmaya karşı direncini Ar-Ge merkezinde bulunan özel test kabinlerinde ASTM B117 standardına göre tuz sprey testi ile test ediyor. Metalizasyon uygulaması yapılan parçaların paslanmadan 2.500 test saatini tamamladığı test, Tırsan mühendislerinin gözlemi altında devam ediyor. Avrupa’nın en uzun süre dayanan metalizasyon uygulaması sayesinde paslanmaya karşı tam koruma sağlanıyor.

İŞ MAKİNELERİNE ÖZEL TEKER HAVUZLU LOW-BED

Bauma 2025 fuarında sergilenen 4 dingilli, teker havuzlu, uzayabilir Low-bed K.SLA R 4 aracı Tırsan mühendisleri tarafından tekerlekli iş makinelerinin nakliye operasyonları için özel olarak tasarlandı. K.SLA R 4 aracı, 425 mm derinliğe sahip teker havuzu ve ekskavatör havuzu sayesinde tekerlekli iş makinelerini gabari sınırları içerisinde taşıma imkanı sunuyor. Teker havuzlarının çelik köprüler ile kapatılması ile tekerlekli iş makineleri haricinde uzun ve ağır yüklerin güvenle taşınmasına imkan tanıyan araç 40’dan fazla farklı rampa seçeneği ile satışa sunuluyor.

6.200 mm’ye kadar uzayabilen K.SLA R 4 aracı, sağ ve sol tarafında bulunan 300’er mm’lik genişletme braketleri, tekil kapasitesi 10 tona kadar çıkan toplam 32 yük bağlama halkası, 50 mm x 100 mm ölçülerinde dikme babalara uygun 16 dikme baba yuvası ile ağır nakliyede yük güvenliğini zirveye çıkarıyor.

ÇELİK DAMPER, GÜCÜ VE DAYANIKLILIĞI İLE ÖNE ÇIKTI

Tırsan Ar-Ge Merkezi’nde geliştirilen ve Avrupa pazarı için Adapazarı Mega Üretim Kampüsü’nde üretilen havuz tipi çelik inşaat damperi, 5.850 kg’dan başlayan boş ağırlığı ile yüksek taşıma kapasitesi sunuyor. 12.000 kg’lık kin pin kapasitesi ile zorlu dolum ve boşaltım sahalarında sağladığı yüksek yol tutuşu ile yük, operasyon ve sürüş güvenliğini en üst seviyeye çıkarıyor.

Fuarda sergilenen inşaat damperinin S700 MC çelikten üretilen şasisi, Tırsan’ın Adapazarı fabrikasında uygulanan, standart olarak çinko ve fosfatın yer aldığı kataforez (KTL) kaplama ile pas yürümesine karşı 10 yıl garanti altına alınıyor.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ