Ödüllü kamyon Ford F-MAX yola çıktı
‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY)’ ödüllü Ford Trucks’ın yeni çekicisi F-MAX pazara sunuldu. Yeni F-MAX’in 2.5 metre genişliğindeki kabini, yenilikçi ve en ileri teknolojileri yeni bir tasarımla buluşturarak sürücülere konfor ve ferahlığı bir arada sunuyor.
Adını Ford’un efsanevi F Serisinden alan ve boyutları, yüksek konfor düzeyi ve dayanıklılığıyla fark yaratan Yeni F-MAX, yollara çıktı. ‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu’ (International Truck Of the Year – ITOY) ödülüne layık görülerek önemli bir başarıya imza atan Yeni Ford Trucks F-MAX, güç, verimlilik, teknoloji ve konforu bir arada sunuyor. Yeni F-MAX ile ağır ticari segmentinde yeni standartlar belirlediklerini ifade eden Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan “Türkiye’de sıfırdan geliştirip ürettiğimiz yeni çekicimizin dünya prömiyerini, geçen ay Hannover Uluslararası Ticari Araç Fuarı’nda gerçekleştirdik. Dünyanın en prestijli ticari araç fuarlarından biri olan Hannover’de, Yeni F-MAX, ‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu’ ödülünü alarak uluslararası pazarlara başarılı bir giriş yaptı ve büyük bir ilgiyle karşılandı. Bu saygın ödülün bize yaşattığı gurur ve mutlulukla yeni çekicimizi, bugün Türkiye yollarına çıkarıyoruz. Yeni Ford Trucks F-MAX’in, Türkiye’nin üretim, ticaret ve ihracat potansiyeline yeni bir güç katarak ekonomiye katkı sağlaması bizim için ayrı bir gurur olacak” dedi.
İç mekan oldukça sessiz
F-MAX, modern tasarımı ve sürücü odaklı yaklaşımının yanı sıra 2.5 metre genişliğindeki kabiniyle konfor ve lüks sunuyor. Kokpit tarzı konsolun tasarımı, tüm fonksiyonlara kolayca erişilebilmesini sağlıyor. Sürüş deneyiminin keyfini artırmak için entegre edilen en küçük detaylarla birlikte kabinde ferah bir ortam sağlanıyor. F-MAX, tüm bu özellikleri, tabandan tavana 2160 mm yükseklik yaratan düz zemini ve 260 mm’lik koltuk hareket alanı ile sağlıyor. F-MAX ayrıca, patentli uçak tipi geniş depolama kapasitesi ve 90 derece katlanabilir üst yatağıyla bu iki fonksiyonu aynı anda sektörde ilk defa sunarak sürücülere rahatlık sunuyor. Yeni F-MAX’in fren hissi bir otomobilinkini aratmıyor. Sınıfının en iyisi NVH (Gürültü, Titreşim özelliği) ve yine sınıfının en iyisi kabin rijitliği, düşük motor sesi düzeyi ve ses emici detaylar iç mekânda sessizlik sunuyor.
500 beygir gücünde
Yeni F-MAX, 500PS gücü, 2500Nm Tork kapasitesi ve 400 kW motor freni gücü ile yüksek performanslı bir motor içeriyor. Üstün aerodinamik, aktarma sistemi kalibrasyonu ve teknik özellikler, yakıt tüketimi açısından mükemmel performans ile önceki modellere göre %6’lık iyileştirme sağlıyor. Teknik özellikler arasında E-APU teknolojisi, Eco-roll fonksiyonu ve predictive hız kontrolü (Max Cruise) de bulunuyor. Bakım maliyetlerinin %7’ye varan oranda azaltılması ve 120.000 km bakım aralıkları ile hem düşük işletme maliyeti sağlıyor hem de kullanıcının aracı daha verimli kullanabilmesine imkan sağlanıyor. Lastik basınç ve sıcaklık göstergesi ile lastik sıcaklığı ve basınç dengesi kontrol edilerek minimum yakıt tüketimi ve güvenli sürüş desteği sağlanıyor. F-MAX’ın Ecotorq motoru, her türlü yol koşulunda maksimum performans ve minimum yakıt tüketimi sunuyor. 2019 yılının ikinci yarısında devreye alınması gereken regülatif Euro 6D emisyon seviyesi ise lansman itibarıyla devreye alınarak daha düşük emisyon seviyesi sunuyor. 12-vitesli ZF otomatik şanzıman ile Eco-Mode ve Power-Mode gibi farklı sürüş modları yakıt tüketimini optimize ediyor. Yeni F-MAX, değişken geometrili bir turbo şarj, su pompası ve farklı çalışma hızlarına sahip kompresör, 400 kW motor fren gücü ve isteğe bağlı intarder ile toplamda 1000 KW frenleme gücü ile de öne çıkıyor.