KEYOU, Allison Tam Otomatik Şanzıman Donanımlı 18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans’a Teslim Etti

KEYOU, Allison Tam Otomatik Şanzıman Donanımlı 18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans’a Teslim Etti
  • Genel
  • 4 Şubat 2025 13:31
  • A+
    A-

Keyou, ilk hidrojenli içten yanmalı motora (H2ICE) sahip 18 tonluk kamyonunu EP-Trans lojistik şirketine teslim etti. Deutz motor ve Allison 3000 SerisiTM tam otomatik şanzıman donanımlı bir Actros şasisi ile üretilen araç, hidrojenle çalışan içten yanmalı motor teknolojisinde uzman Keyou tarafından araç modifikasyonu ve özelleştirilmiş araç çözümlerinde lider olan Paul Nutzfahrzeuge iş birliğiyle dönüştürüldü. 2025’in başlarında Bavyera’daki uluslararası bir çelik grubu için çalışmaya başlayacak kamyon, hidrojen yanmalı motor ile 6 vitesli şanzımanı birleştirerek güçlü ve çevre dostu bir çözüm sunuyor.

Keyou-Inside-Technology, Paul Nutzfahrzeuge GmbH ile iş birliği içinde Actros serisi konvansiyonel dizel aracın bir hidrojen yanmalı kamyona dönüştürülmesini sağladı. 18 tonluk kamyon, Mercedes Benz Actros şasisi (4×2) temel alınarak üretildi ve hidrojen sistemine dönüştürülmesinden sonra 210 kW (281 bg) güç ve 1.000 Nm maksimum tork üreten 7,8 litrelik altı silindirli Deutz sıralı bir motorla donatıldı. Allison 3000 SerisiTM tam otomatik şanzıman, mevcut dizel araçlara kolayca ve hızlı bir şekilde entegre edilebilmesinin yanı sıra alternatif enerjilerde sunduğu güvenilirlik ve dayanıklılığı bu özel araçta da sergileyecek.

Keyou GmbH Pazarlama Müdürü Jürgen Nadler, açıklamasında; “İlk Keyou hidrojen kamyonunun lider filolarımızdan EP-Trans’a teslim edilmesi, emisyonsuz lojistik için önemli bir adım. Teknolojimiz, sadece dizel kamyonlara çevre dostu bir alternatif sunmakla kalmıyor, aynı zamanda ekonomik bir çözüm oluyor. Allison tam otomatik şanzımanın entegrasyonu sayesinde ise optimum performansa ulaşıyoruz” diye belirtti.

EP-Trans Genel Müdürü Markus Pumpf ise; “Elektrikli kamyonların amaçlarımıza uygun bir seçenek olmadığını düşündüğümüzden başlangıçtan itibaren Keyou’nun teknolojisi ve konsepti ile ilgileniyorduk” şeklinde açıkladı.

EP-Trans’ın diğer Genel Müdürü Georg Ehrlinger; “Müşterilerimize emisyonsuz teslimatlar yapmamızı sağlayacak, menzil veya verimlilikten ödün vermeden, uzun şarj sürelerine gerek olmayan bir çözüm arıyorduk ve bulduk. Dönüştürülmüş H2 motoru, bir dizel motor platformu üzerine geliştirildiğinden dizel motorla aynı yüksek güvenilirliğe ve dayanıklılığa sahip” diye ekledi.

Keyou’nun 18 tonluk kamyonu, sürdürülebilir kamyon teknolojisi için yeni bir ölçüt belirliyor. Keyou hidrojen motor, güçlü Allison 3000 R şanzıman ve sıfır emisyon teknolojisini bir araya getiren araç, taşımacılık sektörünün karbon salınımının azaltılmasına katkıda bulunuyor. Lojistik şirketlerinin CO2 emisyonlarını azaltmalarını sağlarken işletme maliyetlerini ve gürültü emisyonlarını da minimize eden uygun maliyetli ve güçlü bir çözüm sunuyor.

Allison tam otomatik şanzımanlar, yakıttan bağımsız olarak dizelden doğal gaza ve hidrojene kadar çeşitli enerji kaynaklarıyla optimum entegrasyon sağlıyor. Filo üretkenliğinden ve verimliliğinden ödün vermeden sürdürülebilirlik hedeflerini desteklemek için dayanıklılık ve güçlü performans sunuyor. Allison’ın kesintisiz vites değişimleri teknolojisi ve tork konvertörü, alternatif yakıtlarla sıklıkla ilişkilendirilen daha düşük güç ve yavaş motor tepkisini telafi ederek, aracın kalkış yeteneğini, sürüş kolaylığını ve genel üretkenliğini önemli ölçüde arttırıyor.

Allison Transmission Bölge Satış Müdürü Christian Bock, konu ile ilgili olarak; “Allison şanzımanlar, olağanüstü esneklik sunuyor ve farklı yakıt tipleriyle kusursuz bir şekilde entegrasyon sağlamak üzere tasarlanıyor. 3000 R şanzıman, teknolojilerimizin uyum sağlama kapasitesinin mükemmel bir örneği; sadece hidrojenli kamyonun sürüş kabiliyetini ve ivmelenmesini geliştirmekle kalmıyor, aynı zamanda aracın enerji verimliliğini ve menzilini de artırıyor. Bu entegrasyon, şanzıman seçiminin hidrojen yanmalı motorların performansı için ne kadar önemli olduğunu gösteriyor” diyor.

Keyou’ya göre, yüzde 45’e varan bir verimlilikle hidrojen yanmalı motor (H2-ICE), araç emisyonlarını azaltırken en son dizel motorlardan daha iyi performans gösteriyor. Verimlilik açısından, hidrojenli kamyon, modern bir LNG kamyonuyla yaklaşık olarak aynı seviyede performans gösteriyor. Konvansiyonel dizel motorlarla karşılaştırıldığında, H2-ICE motorlu araçlar, CO2 emisyonlarını yüzde 99,7 oranında azaltıyor. Sonuç olarak, hem ABD’de hem de Avrupa’da sıfır emisyonlu araçlar olarak kabul ediliyor ve bu nedenle yol vergilerinden muaf tutuluyorlar.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ