GENÇ OYUNCU ARAZİDE BİR BAŞKA
Fiat’ın pick-up pazarının en yeni oyuncusu olarak ön plana çıkıyor. Pazara Fullback ismiyle giriş yapan araç, arazi şartlarına da uyum sağlıyor. Yüksek off-road kabiliyetiyle araç, rakiplerine taş çıkarıyor.
İtalyan üretici Fiat’ın uzun bir süre sonra pazara sunduğu pick-up model Fullback, Japon ortağıyla birlikte ortaya çıktı. Otomotiv pazarının güçlü oyuncularından olan model, pastadan büyük bir pay almayı hedefliyor. Ortağından daha iddialı bir tasarım vadeden araç, sürüş özellikleriyle de ortağının terletiyor. Bu ayki konuklarımızdan olan Fiat Fullback, en zengin seçeneği olan Fullrock donanımı ve otomatik şanzımanıyla pazarın iddialı modellerinden olduğunu kanıtladı. Bizimde konuğumuz olan model, Türkiye’nin akciğerleri olan Kaz Dağları’nda test etme fırsatı yakaladık. Arazi koşullarında özellikle yaklaşma ve uzaklaşma mesafesiyle beğenimizi kazanan model, off-road koşullarında bizlere en iyi deneyimini sundu. Arazi yeteneği sınıfının en iyilerinden olan araçta standart olarak orta diferansiyel kilidi sunulurken, isteğe bağlı olarak da arka diferansiyel kilidi satın alınabiliyor. Aracın yaklaşma açısı 30, uzaklaşma açısı 22, rampa açısı 24 ve devrilme açısı ise 45 derece olarak belirlenmiş. Pazarın en iri modellerinden olan Fullback, 5.28 metrelik uzunluğu, 1.81 metrelik genişliği ve 1.78 metrelik yüksekliğiyle oldukça hacimli bir karosere sahip. Aks aralığı bile 3 metre olan araç, buna rağmen 5.9 metrelik dönüş yarıçapına sahip. Çift kabinli tasarımla sunulan aracın kasa uzunluğu 1.52 metre, genişliği ise 1.47 metreyi buluyor. Yerden yüksekliği 205 milimetre olan araç, şık tasarımıyla dikkat çekiyor.
6.8 inçlik renkli ekran
Çekik farları ve yuvarlak hatları aracı olduğundan küçük gösterse de kabine ulaşmak için tırmanmak gerekiyor. İç mekanda sunulan yaşam alanı hem ön hem arka sırada oldukça ferah. 6.8 inçlik dokunmatik ekrandan pek çok komuta ulaşmak mümkün. İç mekandaki işçilik ve ergonomi oldukça başarılı. Malzeme kalitesi ise sınıf standartlarını rahatlıkla karşılıyor. İç mekandan her hangi bir tıkırtı sesi gelmemesi övgüyü hak ediyor. Yüksek sürüş poziysonu yola hakimiyeti artırırken başarılı görüş açıları ve geri görüş kamerası şehir içinde de rahat etmeyi sağlıyor.
180 beygirlik dizel
Araçta kullanılan 4 silindirli turbo beslemeli dizel ünite 2.4 litre hacminde. 180 beygir güç ve 430 nm tork üreten motor, 5 ileri otomatik şanzımanla kombine ediliyor. Oldukça atak bir yapıya sahip motor, aracı saatte 177 kilometre sürate ulaştırıyor. Performans olarak beklentileri rahatlıkla karşılayan araç, tüketim değerlerinde de farklı bir yol izlemiyor. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 7.2 litre. Bu değere sakin kullanımda ulaşmak mümkün. Bizim ağırlıklı şehir içinde yer alan parkurumuzda elde ettiğimiz 9 litrelik rakam bile 1875 kilogramlık 4X4 bir araç için makul seviyede. Virajlarda yüksek karoser sebebiyle yatma eğilimi olsa da aracın yol tutuş özellikleri de oldukça tatmin edici. Araçta sunulan 4 kademeli sürüş (2H, 4H, 4HLC, 4LLC) modu, iki çeker ile zorlu arazi şartları arasında ayar yapmaya imkan veriyor.