Ford WRC Ekibi, F-MAX ve Ranger Pickup’a Ralli görünümü kazandırıyor
Ford’un Dünya Ralli Şampiyonası’ndaki çabalarından sorumlu olan İngiltere merkezli M-Sport ekibi , Belçika’daki Ypres Rally’deki gösterilen çabaya karşılıksız kalmadı. Bunun üzerine F-Max ve Ranger modelin yeniden tasarladı.
Araçlar sadece gösteri için oluşturulmadı, çünkü “hem etkinlikte hem de etkinlik dışında ekip içinde ayrılmaz roller üstleniyorlar”. F-Max’in yarış arabalarını ve ilgili teçhizatı taşımak için kullanıldığını, Ranger’ın ise gerektiğinde alet ve yedek parça taşıyabileceği bekleniyor.
Hem pikap hem de F-Max, Pirelli, Sparco ve Castrol gibi yarış ortakları ve sponsorlarının logolarını taşırken,farklı renklerdeki kaplamlar dikkatlerden kaçmıyor. Ford F-Max’in içinde özellikle sportif bir şey olmasa da , Ranger’ın MS-RT varyantında durum böyle değil.
Yalnızca belirli Avrupa pazarlarında bulunan Ranger MS-RT, Wildtrak donanım seviyesine dayanan yol odaklı bir versiyondur. Daha geniş çamurluklar ve daha büyük girişlere sahip sportif bir tampon içeren model yeniden tasarlanmış bir gövde kiti ile birlikte geliyor. 20 inç OZ Racing alaşım jantlarda otomobile farklı bir hava katmış. Ranger Raptor’dan ödünç alınan biturbo 2.0 litre dizel motor , 210 hp güç ve 500 Nm tork üretiyor. Bu güç 10 vitesli otomatik şanzıman aracılığıyla dört tekerleğe de gönderiyor. Ford, Ranger’ın yanı sıra Transit Custom ve Transit Connect dahil olmak üzere minibüslerinin benzer şekilde sportif MS-RT versiyonları da sunuyor .
M-Sport, Ypres Rallisi’nde pek başarılı olamasa da, yeni düzenlemeler gelecek yıl için büyük umutlar vaat ediyor. Ekip, Ocak ayındaki 2022 Monte Carlo Rallisi’nden itibaren Fiesta WRC’nin yerini alacak ve yeni düzenlemelere göre hibrit bir motora sahip olacak Ford Puma Rally1’i şimdiden tanıttı.