Delphi Geleceğin Ürünlerini Tanıttı

Delphi Geleceğin Ürünlerini Tanıttı
  • Genel
  • 29 Temmuz 2024 05:34
  • A+
    A-

Delphi, İzmir fabrikasında otomobil basınını ağırladı. Marka gelecek ürünlerinin yanı sıra yatırımlarından da bahsetti.

Özellikle yedekparça sektöründe adından sıkça bahsettiren Delphi, İzmir fabrikasında basın ile buluştu. Marka gelcek vizyonundan bahsederken, yeni üretilecek olan ürünlerini de basınla paylaştı. Basının yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte Delphi yetkilileri gazetecilerin sorularını cevapladı.

Daha önce bahsettiğiniz hidrojen enjektörü bizim gezdiğimiz fabrikada mı üretilecek?

REKLAM ALANI

Tabi ki İzmir fabrikaları da bir aday olacaktır. Şu anda bununla ilgili bir karar alınmadı. Bahsettiğim iş makineleriyle ilgili globalde bekliyor. Ama İzmir fabrikasını düşünürseniz hem teknik yeterlilik hem kapasite olarak zaman içerisinde bazı ürünlerde öne çıkıyor. İzmir mesela ray konusunda öne çıkartıldı. Daha sonra elektronik kontrol ünitesi, bence o da  gelecekle çok ilgili. Ön plana çıkartılma durumuna bağlı, şu an Fransa ve İngiltere’de bu üretimler. Ama bizim, fabrikalar nezdinde bakarsak Türkiye üreten ve öne çıkan bir fabrika diyebilirim.

Bu kadar önem veriyorsunuz satış sonrasına fakat BOSCH gibi böyle bir yani rakip markalarsınız. Bir car servisleriniz yok, neden yok? Kendi yağımızı üretiyoruz dediniz,  o yağlar gelişim  safhasında mı? Aşağıda ufak  yağları gördüm köşede. İkinci sorum da merak ediyorum, buradan ithalat nasıl yapıyor? Yani Türkiye’de bir markaya ürün vereceksiniz, buradan mal nasıl çıkıyor?

İlk olarak servisler dediniz şimdi bu şirketlerin odaklandığı, kaynaklarını yöneltmeyi tercih ettiği alanlar var. Ben uzun yıllardır Delphi’de çalışıyorum son 10 yıldır aftermarket tarafındayım. Ondan önce de üretim tarafındaydım bir on yıldan daha fazlaydı. Şimdi ve o tarihçede biliyorum, geçmişimde de. İsim verdiğiniz için ben diğer rakibimiz diyeyim,  uzun yıllar bu konuda sebat ettiler ve hiç memnun değillerdi. Biz de o dönemlerde girişimimiz oldu. Bu iş planının doğru bir iş planı olmadığını değerlendirdik. Ama gelişen dünyada bakıyoruz ki şu an sadece marketimiz değil bir çok marka servis zincirleri yaratıyorlar. Onlar da şu an o memnuniyetsizlik memnuniyete doğru dönüştüğünü düşünüyorum..

Şimdi hafif ticariye olan yönelimden bahsettiniz. Otomobil tarafındaki bu dizel hakimiyetinin bitmesinden dolayı mı o tarafa daha çok yönlenmek istiyorsunuz? Başta bunu merak ediyorum.

Yani bir bölgede 30 yılda devam edecek bir bölgede belki 10 yılda daha az alacak ama şu hepimizin kabul ettiği bilmiyorum aktarabildim mi, kabul ederiz ki o tarihçe yani o uzun ömür binek yerine ağır vasıtada daha uzun olacak çünkü ağır vasıtanın gereklilikleri dizel yakıt sistemleriyle daha kolay karşılanabiliyor olacak. Biz de bunu böyle düşündüğümüz için doğal olarak ağır vasıta kısmında daha güçlü konumlamaya çalışıyoruz kendimizi geleceğe yönelik ama bu yanda durmuyoruz işte arkadaşların da anlattığı gibi farklı fabrika tarafına bakarsak farklı ürünler, daha teknolojik, daha katma değeri yüksek ürünler. Yani 2001 yılından bu yana fabrikada talaşlı imalat da yapıldı ama biz katma değerimizi hem mühendislik bölümümüzden bahsettik, orada daha çok gösteriyor. Biz işte elektronik kontrol ünitesinin parçaları, bu AdBlue dediği parçalar ya bunlarda daha fazla sunabileceğimiz düşündüğümüz için onlara yöneliyoruz.

Bir de şimdi bu bölgede şimdi hidrojen tarafından bahsettiniz ama elektrikli araçların da pazardaki yoğunluğu gün geçtikçe artıyor. Salıncak dışına çıkıp biraz daha böyle teknik bir parçalar üretmeye başlayacak mısınız? Yatırım olacak mı o tarafta?

Elektrikli araçlar için mi? Elektrikli araçlarlarla ilgili daha çok bakım parçaları, aslında ben ön takımı örnek verdim. Evet salıncağı örnek verdim ama doğal olarak fren grubu var. Sensörler var hani bir elektrikli araçta en çok kullanılacak ürünlerden bazıları. Bu noktada ama şunu diyorsanız elektrifikasyonla ilgili bir şey araştırırsanız zaten borsaya kote olduğumuz için yani paylaşabileceğim bilgiler çok sınırlı. BorgWarner – Phinia ayrımında bu karar verildi. Zaten elektrifikasyon daha çok BorgWarner’da olalcak, biz bahsettiğimiz faaliyet alanlarında işte…

Burası için ekstra bir yatırım olacak mı?

Bu bu tarz üretim dediğimizde global ölçekte alınan kararlar takdir edersiniz ki onun uzantısı olarak da Türkiye tabii ki ön plana çıkar. Çünkü çok iddialı, çok rekabetçi bir fabrika şans bulacaktır. Yani bu yeni gelecek üreticiler için de olacaktır diye düşünüyorum.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ