DAF, Tak ve Çalıştır özelliğini maksimum verimlilik için genişletiyor
DAF Trucks, DAF Transport Efficiency felsefesinin bir parçası olarak Yeni Nesil DAF kapalı kasa kamyonlarının kasa üreticisi dostu özelliklerini daha fazla geliştirdi. Hollandalı kamyon üreticisi, devrim niteliğindeki Tak ve Çalıştır programını genişletip yük kapasitesini 160 kilograma kadar artırarak ve şasi rayları için yeni delik düzeni seçenekleri sunmaktadır.
DAF, arazi ve yol uygulamaları için çift tahrikli çekici ve kapalı kasa kamyonlardan oluşan kapsamlı ürün grubunun piyasaya sürülmesiyle birlikte geçen yıl Tak ve Çalıştır kasa üreticisi programını tanıttı. Bu Tak ve Çalıştır programı, kapalı kasa kamyonlar için teknik özellikleri, sipariş aşamasını ve kasa yapım süreçlerini optimize etmek amacıyla Avrupa’nın önde gelen 25 kasa üreticisiyle yakın iş birliği içinde tasarlanmıştır.
İlk seferde doğru
Program; müşterinin, üreticinin ve bayinin DAF’ın sipariş sisteminde önceden belirlenmiş ve özel olarak hazırlanmış tak ve çalıştır kasa üretim opsiyonlarını birlikte seçmesine olanak tanır.
Temel amaç, DAF şasisiyle kasanın “birleşme” işlemini mümkün olduğunca basit hale getirmektir. Kasayı şasiye monte ettikten sonra (fabrikada monte edilen kasa montaj modülleri kullanılarak), konektörler bağlanır ve kasa hemen kullanıma hazır hale gelir.
Bunu mümkün kılmak için DAF kapalı kasa kamyonlar fabrikadan (talep üzerine) hızlı montaj ve yüksek kalite için tamamen hazırlanmış bir şekilde ayrılabilir ve böylece üstyapının ve aracın ilk seferde doğru entegrasyonu sağlanır.
Her şey için Tak ve Çalıştır
DAF, eşsiz DAF Tak ve Çalıştır programını halihazırda katılım sağlayan 25 kasa üreticisi dışındaki tüm üreticiler için de evrensel fabrika hazırlıkları serisini kapsayacak şekilde genişletiyor. Bu tak ve çalıştır seçenekleri beş özel araç uygulamasının kurulumu için kullanılabilir: kancalı kaldırıcılar, vinçler, damperler, karıştırıcılar ve çift kollu kaldırıcılar.
DAF Trucks Kapalı Kasa ve İş Tipi Kamyonlar Müdürü Cornelis van der Lee: “Bu üstyapılar, kasa pazarının yaklaşık %90’ını oluşturuyor. Müşteriler ve bayiler, üstyapının ultra hızlı kurulumu için hangi evrensel fabrika teslim şasi hazırlıklarının gerekli olduğuna karar vermek üzere artık neredeyse tüm kasa üreticileriyle birlikte çalışabilir. DAF, yalnızca şasi yapılandırmalarının değil, aynı zamanda konektörlerin de doğru yerleştirilmesini sağlayabilir. Bu, üstyapı ile kontrol panelindeki Sürücü Bilgi Paneli ve kabindeki anahtarlar arasında anında iletişim sağlar. Bunun sonucunda kasa üretim sürecinde çok daha kısa hazırlık süreleri elde edilir, bu da yeni sipariş edilen Yeni Nesil DAF kapalı kasa kamyonlarının çalışmaya hazırlığını artırır. DAF, kasa üreticisi dostu olma konusunda öncülük ediyor.”
Ağırlıkta önemli ölçüde azalma
DAF’ın kapalı kasa kamyonlarının sektörde halihazırda lider olan düşük katar ağırlığı, yeni tasarlanan tam alüminyum Arka Koruma Donanımı (RUP) kirişiyle daha da geliştirildi. Ağırlığı 28 kilogram daha az olmasına rağmen RUP, önceki çelik modelden daha da sağlamdır.
Yeni Nesil DAF kapalı kasa kamyonlarının alıcıları, DAF kapalı kasaların boylamasına şasi kirişlerinin sağlamlığını üstyapı alt şasisinin dayanıklılığıyla birleştirmeyi de tercih edebilir. Bu durumda ek şasi takviyelerine gerek kalmaz. Bu şekilde, ağırlığın 135 kilograma kadar azaltılmasıyla aracın sağlamlığından ve dayanıklılığından ödün vermeden benzersiz yük kapasitesi sağlanır.
Yeni delik modeli
DAF şasisi geleneksel olarak 60 milimetre delik modeliyle teslim edilir. Fakat üreticilerin özel gereksinimlerini karşılamak için şasi uzunluğu boyunca 50 milimetrelik bir delik modeli de kullanıma sunulmuştur. Ayrıca, deliklerin şasinin en arka ucuna kadar ulaşması gereken durumlarda bile modelin bir bütün olarak konumlandırılması, kasa üreticisinin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde ayarlanabilir.
Her DAF modeli, kasa üreticisi dostudur
Esneklik, her bir DAF kamyonunun DNA’sının bir parçasıdır. Neredeyse tüm şasi bileşenlerinin ve Motor Son İşlem sisteminin konumu, kamyon sahibinin veya kasa üreticisinin ihtiyaçlarına göre uyarlanabilir. İkinci modül aynı zamanda fabrikada monte edilmesi gereken ve tamamen doğru konumda olması gereken mevcut DAF kasa bağlantı modüllerinden (BAM) hangisine ihtiyaç duyulduğunu da gösterebilir. Böylece üstyapı tamamen düz şasiye hızlı ve verimli bir şekilde monte edilebilir, bu da maliyetleri düşürür ve hızlı bir şekilde çalışmaya başlamasını sağlar.
DAF ayrıca analog araçlarla veya sinyal ve uyarıların kabine iletilmesini ve büyük dijital ekranda net bir şekilde yansıtılmasını sağlayan özel kasa yapım CAN veriyolu aracılığıyla gövde ve ekipmanın kabinden (ve başka yerlerden) kontrol edilmesi için çok sayıda seçenek sunar. En az 51 simge ve 31 metin bloğu (yeşil, sarı ve kırmızı) mevcuttur ve bunlara çeşitli ikaz veya uyarı sesleri eşlik edebilir.
Üstyapı kontrolü için satış sonrası programlanabilir kapsamlı MUX anahtar paketi de mevcuttur. Bu anahtarlar sürücünün tercihlerine göre konumlandırılabilir ve gruplandırılabilir. Bu da Yeni Nesil DAF kamyonların benzersiz kullanım kolaylığını daha da artırır.
Her uygulama için doğru PTO
Kasalar genellikle yardımcı güç çıkışına ihtiyaç duyar. DAF, debriyajdan bağımsız, saat 11 ve saat 1 konumunda bulunan motor tahrikli yardımcı güç çıkışlarından debriyaja bağlı şanzıman PTO’larına kadar en az 68 farklı PTO seçeneği sunar. Tüm bu yardımcı güç çıkışları pompa montajı veya flanş tahrikiyle mevcuttur. DAF ayrıca, birbirinden bağımsız olarak en fazla üç PTO’nun aynı anda çalışması seçeneğini de sunar.
Daha düşük toplam sahip olma maliyeti
DAF Trucks, aracının tamamının (kasa yapısı dahil) mümkün olan en yüksek güvenilirlik ve kaliteye ve mümkün olan en hızlı şekilde çalışmaya hazır olmasını sağlamak için Yeni Nesil DAF kapalı kasa kamyonlarının kasa üreticisi dostu özelliklerini sürekli olarak geliştirme konusunda kararlıdır. Geliştirilmiş yük kapasiteleriyle birlikte geliştirmeler, her bir Yeni Nesil DAF kapalı kasa kamyon için toplam sahip olma maliyetinin (TCO) eşsiz olduğu anlamına gelir.