Arazi Severlere: Ford Ranger 2.0L Ecoblue
Daha önce 3.2 litrelik performanslı motoruyla testimize aldığımız model, şimdi ise 2.0 litrelik motor ve 4×4 seçeneği ile test konuğumuz oldu.
Tasarım konusunda baştan aşağı yenilenen Ranger, Wildtrak versiyonuyla standart modelden daha da ayrılıyor. Ön yüzde büyük değişim yaşayan model, yan bölümde dodikler ile farkını ortaya koyuyor. Arka bölümde “Wildtrak” logoları göze çarparken, stopların tasarım değişikliği de gözlerden kaçmıyor. Arka bagaj kapağında ki mil sistemi sayesinde de bagaj kapağının ağırlığı az da olsa hafifletilmiş.
ÇEKİCİ KOKPİT
Modelde kaliteli bir kokpit bizleri karşılıyor. Otomobilin eşya gözü konusunda herhangi bir sıkıntısı bulunmuyor. Kapı içlerinde ve vites önünde yeteri kadar alan var. Arka bölümde yeterli bir baş ve diz mesafesi sunulmuş. Malzeme kalitesi de sınıf ortalamalarında.
HEM EKONOMİK HEM PERFORMANSLI
Modelde 2.0 litrelik yeni EcoBlue dizel motor yer alıyor 4 silindir makine 213 Bg güç ve 500 nm tork değeri sunuyor. 10 ileri otomatik şanzıman sayesinde model esnek bir performans aralığı sunuyor. Modelin tüketim verisi ise 9.6 litre.
ARAZİ DE NASIL?
Modeli 4×4 çekiş sistemiyle alabiliyorsunuz. İçeriden bir şartel yardımıyla 4×4 çekiş modları arasında değişim yapabilirken, modeli sadece 2 çeker modunda da kullanabiliyorsunuz. Yalıtım konusunda başarılı olan model, biraz motor sesini kokpite yansıtıyor.