Hafta sonu araziye hafta içi işe
Nissan’ın zorlu yol ortağı olan Navara ile küçük bir kaçamak yaptık. Gerek asfalt gerekse zorlu yollarda kullandığımız model, her yola geliyor. Konfor konusunda da beklentileri karşılayan araç, bağımsız süspansiyonu ile bir kamyonet olduğunu unutturuyor.
Japon üretici Nissan’ın en çok beğenilen off-road araçlarından biri olan Navara ile uzun bir yolculuğa çıktık. Marmara Bölgesi’nde mini bir haftasonu kaçamağımızda gerek zorlu gerekse asfalt yollardan geçtik. Off-road ve konfor yeteneğini bir arada sunabilen model, bir SUV gibi ilerliyor. Gerek vites geçişleri gerekse iç mekandaki konfor rahatsızlık vermiyor. Markanın 80 yıllık deneyimiyle ortaya çıkan yeni model, yeni arka süspansiyonun da katkısıyla son derece konforlu olduğu kadar üstün yol tutuş dinamikleri de sergiliyor. Sportif tasarımıyla dikkat çeken Navara, dış mekân LED gündüz farları ve krom kaplamalarıyla tüm dikkatleri üzerine çekiyor. Araç, 1 ton yük taşıma kapasitesine 3500 kg römork çekme kapasitesi ile beklentileri en iyi şekilde karşılıyor. Navara’nın ön tasarımında geniş ve yayvan ızgara ile onunla uyumlu farlar dikkat çekiyor. Aracın heybetli görünümü desteklemek için büyük tasarlanan öğeler Navara’ya güler yüzlü bir ifade katmış. Aracın yerden yüksek yapısı önde hemen belli olurken, devasa çamurluklar da fark ediliyor. Motor kaputunda başlayan V şekilli tasarım Navara’nın arkasında yerini düz hatlara bırakıyor. Bagajdaki barlar ve tampon köşelerindeki eklentiler birbirleriyle uyumlu. Araca biniş-inişleri de kolaylaştıran yan basamaklarda da yine krom görünümlü detaylara yer verilmiş. Arkadaki stoplar ise sade tasarlanmış.
ARAZİ SÜRÜŞÜNE OLDUKÇA UYGUN
Aracın iç mekanına girdiğimizde, geniş bir alan, rahat oturma pozisyonu ve kaliteli malzeme ile karşılaşıyoruz. Daha çok SUV sınıfında kullanılan, 4 kameralı Çevre Görüş Sistemi Navara’da yer buluyor. Arka koltuklarda ise bağımsız süspansiyon sistemi SUV konforunu hiçte aratmıyor. Navara iç mekanda sürücüyü rahatlatıyor. Eski nesil Navara’nın bu kadar popüler olmasında kuşkusuz konfor seviyesi yüksek iç mekanının etkisi büyüktü. Yeni nesilde de Nissan benzer bir karar alarak aracın iç mekanında binek modelleri andıran hatlara yer vermiş. Ancak yeni Navara’da bunu bir adım daha ileriye götürerek modelin yaşam alanını adeta bir binek otomobil gibi tasarlamış. Aracın uzun dingil mesafesi sayesinde iç mekanı oldukça geniş. Önceki nesle kıyasla arka koltuklardaki eğimi değiştirilen sırtlıklar daha konforlu ve geniş bir alanda yolculuk yapılmasını sağlamış. Arazi konusunda da büyük bir ilerleme kaydeden araç, 32 derecelik yaklaşma, 25 derece uzaklaşma ve 230 mm yerden yüksekliğiyle oldukça başarılı. Birçok meyilli arazide yol geçtiğimiz Navara ile hiçbir yerde takılmadık.
100 KM’DE 7 LİTRE
Navara motor konusunda artık tek motor seçeneğine sahip. Araçta kullanılan, 2.3 litrelik motor 190 beygir gücünde. 4 çeker sistemini de kullanan model, 180 km hız yapıyor. 0-100 km hızlanmasını araç, 10.8 saniyede tamamlıyor. Fabrika verisi olarak 100 km’de 7 litre tüketen model, bizim kullanımımız boyunca 7.5 litrelik tüketim gerçekleştirdi. Platinum versiyonuyla model otomatik vites keyfini de beraberinde sunuyor. Motorun hızlanma isteğinin de sınıf ortalamaları göz önüne alındığında yüksek olması ona önemli bir avantaj sağlıyor. 4×4 çekiş sistemiyle araziye de uyumlu olan Navara asıl şovunu ise burada yapıyor. Neredeyse her durumda ilerleyebilmesiyle öne çıkan modeli yolda bırakmak gerçekten çok zor.