HAFİF TİCARİYLE AĞIR MACERAYA ATILIYOR
Peugeot Rifter 4×4 Concept tüm tekerleklerden çekiş, özel lastikler ve 80 mm arttırılmış yerden yükseklik gibi özelliklerle dikkat çekiyor.
Peugeot Rifter 4×4 Concept, bünyesinde barındırdığı detaylarla güçlü bir duruş sergilerken isminin hakkını veriyor. Ön bölümdeki mat siyah kaplama aracın ön bölümünü taş sıçramalarına karşı koruyor. Sadece ön bölümde değil aracın yan cephesinde ve arka kısmında da koruma amaçlı mat siyah kaplamalar devreye giriyor. Yan ayna, radyatör ızgarası ve tavan rayları olmak üzere bazı ONYX siyah aksesuarlar seri üretim versiyondan transfer ediliyor. ONYX siyah jantlar tasarımı tamamlıyor. Araç gövdesi, jant kenarı gibi farklı noktalara serpiştirilen sarı detaylarla Peugeot Rifter 4×4 Concept daha dinamik bir görünüm kazanıyor. Ayrıca araç gövdesinde saten gri yüzeylere de yer veriliyor.
Sarı detaylar dikkat çekiyor
Dış tasarımda olduğu gibi iç mekânda da farklı malzeme ve renkler kullanılıyor. Rifter logolu koltuklar siyah alcantara ve gri kabartmalı kumaş yüzeyiyle modern ve dinamik bir görünüm sunuyor. Dış tasarımda olduğu gibi iç tasarımda da zarif sarı detaylar kullanılıyor. Peugeot i-Cockpit®’in direksiyon simidin deri kaplamasında da sarı dikişler dikkat çekiyor. Sarı süslemelerde olduğu gibi tasarımda bütünlüğü sağlamak üzere ön konsolda da saten gri dekoratif uygulamalar bulunuyor. Orta konsol ve kapı panellerinde uygulanan işlenmiş alüminyum yüzeyler daha dinamik bir görünüm sergilerken kalite algısını yükseltiyor.
Lock modu bile var
Peugeot Rifter 4×4 Concept, sadece görsel bir şölen sunmakla kalmıyor aynı zamanda bünyesinde barındırdığı nitelikler ve teknik yapısıyla; çakıl, çamur ve kar fark etmeksizin en zorlu yol şartlarında da yeni maceraları destekliyor. Marka bunun için uzun yıllardır iş birliği yaptığı ve dört tekerlekten çekiş dönüşümü konusunda uzman olan Dangel ile tekrar bir araya geldi. Peugeot Rifter 4×4 Concept’te Dangel tarafından geliştirilen tüm tekerleklerden çekiş sistemi kullanılıyor. Ayrıca zorlu arazi koşullarında hareket kabiliyetini daha da artırmak için yerden yüksekliği 80 mm daha arttırıldı. Vites kolunun sağında bulunan seçim düğmesi sürücüye 2RM, 4RM ve Lock olmak üzere üç farklı sürüş modundan birini seçme imkanı sunuyor. 2RM modu standart önden çekiş olarak çalışırken 4RM modunda ise şanzıman ön aksa sorun olması halinde gücü arka aksa aktarıyor. Daha zor yol koşullarında ise arka aksı kilitlemek üzere Lock modu devreye giriyor. En zorlu yol şartlarında gerekli olan çekiş gücünü, altı ileri manuel şanzımanla kombine edilen ve 300 Nm tork üreten BlueHDi 130 motor sağlıyor.
100 adet LED aydınlatıyor
Peugeot Rifter 4×4 Concept, ön camın üstündeki LED şeritle şehir ışıklarından uzakta hayatı kolaylaştırıyor. 1,35 metre genişliğindeki şerit üzerinde iki sıra halinde 100 adet LED yer alırken şerit toplamda 300 W ışık veriyor. Maceranın gün batımından sonra da kaldığı yerden devam edebilmesi için “Autohome” imzasına sahip tavan üstü çadır devreye giriyor.