MERCEDES-BENZ TÜRK ÜRETİMİ TEKNOLOJİ ODAKLI OLUYOR
Mercedes-Benz Türk, yarım asırlık tarihinde 80.000’i aşkın otobüs üretimi gerçekleştirdi. Kuruluşundan bu yana sektörün dönüm noktalarını belirleyen Mercedes-Benz Türk, sadece otobüs üretimine 460 milyon Avro yatırım yaptı.
Mercedes-Benz Türk, 50. yılını kutladığı 2017 yılında da dünyanın en modern otobüs fabrikalarından biri olan Hoşdere Otobüs Fabrikası ile Türkiye otobüs sanayisinin gelişimini destekliyor. Kuruluşundan bu yana sadece otobüs üretimine 460 milyon Avro yatırım yapan ve toplam yatırımları 1 milyar Avro’yu aşan Mercedes-Benz Türk, Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda Almanya ile aynı standart ve kalitede üretim yapıyor. Türkiye’nin en büyük otobüs fabrikası olan Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda, şehirlerarası otobüsler Travego, Intouro, Tourismo ve Setra UL business modelleri ile şehiriçi otobüsü Conecto Solo ve Conecto Körüklü üretiliyor.
Yerlilik oranı artıyor
Hoşdere Otobüs Fabrikası, Daimler AG’nin küresel AR&GE ağı içerisinde “yetkinlik merkezleri” oluşturma stratejisine bağlı olarak son yıllarda yeni sorumluluklar da üstleniyor. Hoşdere Otobüs Fabrikası tesisleri içerisinde yer alan AR&GE Merkezi’nin sorumlulukları arasında Türkiye otobüs pazarına yönelik ürünlerin ve çözümlerin geliştirilmesi; ürün ömrü boyunca gerekli iyileştirmelerin yapılması; ürünlerdeki yerli parça oranının artırılması için imalatçıların gelişimine destek verilmesi, üretimin ürün tekniği açısından desteklenmesi bulunuyor. Hoşdere Otobüs Fabrikası, önemli yatırımlarla sağlanan teknolojisi ve üretim sistemlerinin yanı sıra alınan özel önlemler ve arıtma tesisleri ile çevre koruma açısından da dünyada örnek bir tesis olarak kabul ediliyor. Araç kalitesinde büyük önem taşıyan ve paslanmaya karşı üstün koruma sağlayan kataforez tesisini (KTL) Türkiye’de otobüs üretiminde kullanan ilk merkez olma özelliğine sahip fabrikanın enerji ihtiyacını karşılayan özel bir kojenerasyon merkezi de bulunuyor.
Mercedes-Benz Türk 2018 hedefleri
Mercedes-Benz Türk, tüm üretim tesislerinde güçlü bir alt yapı kurarak Endüstri 4.0 alanında projeler hayata geçiriyor. Endüstri 4.0 yatırımları kapsamında otobüs üretimi alanında RFID (Radyo Frekans Kimliği) etiketleri ile araçları takip eden Mercedes-Benz Türk, bu teknolojiyi daha da ileri taşıyarak imalat ile lojistik açıdan verimliliğini arttırmayı planlıyor. 2018 yılında İstanbul’da Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik Yetkinlik Merkezi açmayı planlayan şirket, bu merkezden Daimler’in tüm otobüs lokasyonlarına hizmet verecek. Mercedes-Benz Türk, ana şirketi Daimler AG’nin CASE stratejisi kapsamında yatırım ve çalışmalarını 2018 yılında da sürdürmeyi planlıyor. Bağlanabilen (connected), otonom sürüş imkânı sunan (autonomous driving), paylaşımlı (shared) ve elektrikli (electric drive systems) araç üretiminin baş harflerinden oluşan CASE, üretimde kademeli olarak devreye alınıyor. 2017 başlangıcı itibarı ile binek araçlarının tamamını “bağlantılı” duruma getiren şirket, 2018 yılında otobüslerini bu sisteme entegre ederek müşterilerine farklı mobil servisler sunmayı hedefliyor.
Tourismo yenileniyor
Türkiye otobüs pazarının lideri olan Mercedes-Benz Türk, yenilediği ürün gamıyla da 2018 yılında sektörde öncü marka olma konumunu sürdürmeyi hedefliyor. Bu kapsamda Ocak 2018’de yenilenen Mercedes-Benz Tourismo otobüslerin Türkiye lansmanı yapılacak. Mercedes-Benz yeni Tourismo’nun dünya lansmanı ise Haziran 2017’de Brüksel’de yapılmıştı. Mercedes-Benz Travego: Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda üretilen ve 2016 yılında yenilenen, Türkiye şehirlerarası pazarının amiral gemisi Mercedes-Benz Travego; aerodinamik tasarımı ile yakıt tasarrufu ve verimliliğe katkı sağlıyor. 2 akslı, 12 metre uzunluğunda olan Travego 15 SHD, 46 yolcu kapasiteli ve 428 PS (315 kW) gücünde, Euro 6 normuna uygun 6 silindirli dik motora sahip. Özel olarak tasarlanan yükseliği ayarlanabilir ve yan parçaları katlanabilir baş dayamalı koltuklar, yolcu konforunu da ayrıca en üst düzeye çıkarıyor.