Mercedes-Benz Türk, otobüs sektörüne yön vermeye devam ediyor
Conecto hybrid ile şehir içi ulaşımda hibrit dönemini başlatan Mercedes-Benz Türk’ün yeni otobüs modellerini ve sunduğu yenilikleri Mercedes-Benz Türk Otobüs Pazarlama ve Satış Direktörü Osman Nuri Aksoy ile konuştuk.
Geçtiğimiz günlerde düzenlenen lansman toplantısı ile tanıttığınız Conecto hybrid ile elektrikli otobüs için ilk adımı attınız. Bu aracınızın öne çıkan özellikleri hakkında bilgi verebilir misiniz?
Sektörün uzmanları tarafından sıklıkla ifade edildiği gibi, günümüzde otomotiv sektörü tarihin en büyük değişim ve dönüşüm sürecini yaşıyor. Baş döndürücü hızda yaşanan bu sürece uyum sağlayabilen firmaların gelecekte de varlıklarını sürdürebileceğini düşünüyorum.
Bu değişim ve dönüşüm sürecinde uzun vadeli stratejiler belirleyen çatı kuruluşumuz Daimler Truck akıllı ve çevreci ulaşım çözümleri alanındaki yatırımlarını seri üretim araçlarla yollara taşımaya devam ediyor. Bu bağlamda, şehir içi otobüs sektöründeki öncü konumunu uzun yıllardır kesintisiz bir şekilde koruyan şirketimiz, Mercedes-Benz Conecto’nun hibrit modeli Mercedes-Benz Conecto hybrid’i ülkemizde satışa sundu.
Euro 6 dizel motora sahip versiyonlara göre yüzde 6,5’e varan yakıt tasarrufu sağlayan aracımız, emisyon değerlerini önemli oranda düşürerek çevreye daha az karbon salınmasını sağlayacak. Yılda 80.000 km yol kateden bir Mercedes-Benz Conecto hybrid, gerçekleştirdiği yakıt tasarrufu sayesinde ortalama 5.2 ton CO2’in çevreye salınımının önüne geçecek.
Bunun yanında aracımızın batarya ömrünün araç kullanım ömrü ile aynı olacağını öngörüyoruz. Bu sayede yeni aracımız, Euro 6 dizel motora sahip Conecto model araçlardan farklı bir bakım masrafı gerektirmeyecek. Hoşdere Otobüs Fabrikamızda üretilecek yeni aracımızın müşterilerimiz tarafından sabırsızlıkla beklendiğini biliyoruz. Hem iç pazara sunacağımız hem de ihracatını gerçekleştireceğimiz aracımızın yoğun bir ilgiyle karşılaşacağına ve sektörde yeni bir dönemi başlatacağına inanıyoruz.
Peki yüzde 100 elektrikli otobüsleri Türkiye’de ne zaman görebileceğiz?
Otomotiv sektörünün geleceğinin sıfır emisyonlu ve çevreci araçlarda olduğu konusunda hepimiz hemfikiriz. Gerek pazar payı gerekse teknoloji konusunda sektörün önde gelen markalarından olan Daimler Truck da karbon nötr gelecek için AR-GE çalışmalarına ve yatırımlarına uzun yıllardır ara vermeden devam ediyor. Bu çalışmaların ürünü olan elektrikli şehir içi otobüsü eCitaro, 2019 yılından beri çeşitli Avrupa kentlerinde hizmet veriyor. Ancak, elektrikli bir otobüsün herhangi bir şehirde faaliyet gösterebilmesi sadece otomotiv markasının gerçekleştireceği çalışmalarla ilgili bir durum değil. Elektrikli otobüslerin yaygınlaşması için şehir içi ulaşımın ihtiyaçları, mesafe, yolcu taşıma kapasitesi ve gerekli altyapı yatırımlarını da göz önünde bulundurmak gerekiyor. Tüm bu veriler ışığında, yüzde 100 elektrikli otobüslerimizi Türkiye pazarına sunmamız için zamana ihtiyaç olduğunu söyleyebiliriz.
Mercedes-Benz Türk olarak Travego ve Tourismo modellerinde bu yıl da yenilikler sundunuz. Bu yenilikler hakkında bilgi verir misiniz?
Mercedes-Benz Türk olarak, yolcular, host/hostesler, kaptanlar, işletmeler ve müşterilerden gelen geri bildirimler ışığında 2021 yılında otobüslerimizde 41 farklı yenilik sunmaya başlamıştık. 2022 yılında da Travego ve Tourismo model otobüslerimizde yeni donanımlar sunmaya devam ettik.
Yeni donanımlarla birlikte Tourismo 15 RHD’lerdeki akü kapasitelerini 225 Ah’ten 240 Ah’e yükselttik. Bu değişim sayesinde tüm Travego ve Tourismo modellerinde 240 Ah’lik aküler standart donanım haline geldi. 2+2 koltuk düzenine sahip Tourismo 15 ve Tourismo 16 RHD’lerde kullanılan Mercedes-Benz Softline koltukların oturma ve sırt dayama alanlarında, tek tip ve yeni renk seçenekleri olan kumaşlar sunmaya başladık. Seyahat otobüslerinin dar alanlardaki manevra etkinliğini artırmak için, manuel katlanabilir dış aynaları tüm Tourismo RHD modellerinde standart hale getirirken; yolcuların ön kapıdan araca biniş ve iniş konforunu artırmak için giriş aydınlatmalı sağ dış ayna ve biniş yardım (yana yatma) sistemini tüm Travego ve Tourismo modellerinde standart donanıma ekledik. Özellikle şehirler arası yollarda taş çarpması sonucu oluşan ve sürüş güvenliğini tehlikeye düşüren ön cam çatlamaları ve kırılmalarını azaltmak amacıyla silecek altı bölgeye koruyucu folyo uygulamasını tüm Travego ve Tourismo modellerinde standart donanıma ekledik.
Seyahat otobüsleri kategorisinde yıllardır zirvede olan Travego’nun, bu modele özel sunduğumuz donanımlar ile gelecekte de standartların belirleyicisi olmaya devam edeceğine inanıyoruz. Ön camın üst kısmına eklediğimiz ilave silecek sayesinde yağışlı havalarda yolculara daha net görüş alanı sağlarken soğuk havalarda oluşan donma ve buğulanmayı da ortadan kaldırıyoruz. Sürücü ve yolcuların konforuna katkıda bulunan ısıtmalı ön camları ve seyahat otobüslerinin dar alanlarda manevra etkinliğini artıran elektrikli katlanabilir dış aynaları Travego modelimizin standart donanıma ekleyerek yolcularımıza yepyeni bir deneyim vadediyoruz.
Otobüslerimizin sahip olduğu emisyon seviyelerini düşürmek de öncelikli konularımız arasında yer almaktadır. Bu doğrultuda, 2021 yılının son çeyreğinde, Mercedes-Benz marka motorların emisyon seviyesini Euro VI-D’den Euro VI-E’ye yükselttik. Ayrıca, Euro VI-E emisyon seviyesini sağlayan motorların katalizörlerinde çift DPF (dizel partikül filtresi) yerine tek DPF kullanımına geçerek yıllık periyodik bakım masraflarının düşmesini hedefledik.
AR-GE çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?
Mercedes-Benz Türk olarak sektörde sahip olduğumuz öncü konumumuzun bize yüklediği sorumluluğun farkındayız. Müşterilerimize her geçen gün daha iyisini sunma hedefimizi gerçekleştirmede AR-GE çalışmalarımızın kilit rol oynadığını söyleyebilirim.
Almanya ve diğer ülkelerdeki Daimler Truck AR-GE merkezleri ile uzun yıllar iş birliği içinde faaliyetlerini sürdüren, Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikamızın bünyesinde yer alan, İstanbul AR-GE Merkezimizin öne çıkan çalışmalarına birkaç örnek vermek isterim.
AR-GE Merkezimiz global sorumlulukları kapsamında; Mercedes-Benz’in elektrikli otobüsü eCitaro’nun karoseri, dış kaplamaları, iç donanımı, belirli elektrik kapsamları ve diyagnoz sistemlerini geliştirdi. Ayrıca eCitaro ve yeni Körüklü eCitaro’nun yol testleri, ekipman dayanıklılık testleri, donanım ve altyapı çalışmaları yine İstanbul AR-GE Merkezimizde gerçekleştirildi.
Bunlara ek olarak, Mercedes-Benz Türk Otobüs AR-GE ekibimiz Mercedes-Benz Conecto hybrid’in AR-GE çalışmalarının proje yönetimini üstlendi. Aracın karoserinde, dış ve iç kaplamalarında yapılması gereken adaptasyonları, bataryanın konumlandırılması ve kablo tesisatlarının tasarlanması süreçlerini hayata geçiren AR-GE ekibimizin, gelecekte de nice başarılara imza atacağına eminiz.