ABB, Milano şehrinin elektrikli otobüs şebekesine güç veriyor

<strong>ABB, Milano şehrinin elektrikli otobüs şebekesine güç veriyor</strong>
  • Genel
  • 27 Ocak 2022 09:26
  • A+
    A-

E-otobüs bataryalarının ileride yeniden kullanılmasını amaçlayan enerji deposu da dahil olmak üzere otobüs garajındaki şarj altyapılarının kurulumu rekor sürede tamamlandı.

İtalya’da ABB Terra 124 şarj ünitelerinin kurulumu gerçekleştirilirken, endüstriyel bir metropol bölge olan Milano kenti 2030 yılına kadar 1.200 adet dizel otobüsünü tamamen elektrikli yeni modellerle değiştirmeyi planlıyor.

Dünya çapında lider e-mobilite teknolojisi tedarikçisi olan ABB, San Donato’daki garajları için anahtar teslim bir çözüm geliştirmek üzere Milano’nun toplu taşıma şirketi ATM (Azienda Trasporti Milanesi) ile iş birliği yapıyor. Burası, şehirde planlanan tamamen elektrikli dört garajın ilki ve aynı zamanda yeni inovatif şarj çözümleri için pilot bölge.

REKLAM ALANI

Sürdürülebilirlik ve uzun ömürlülük ilkeleri düşünülerek tasarlanan San Donato’daki kurulum, ATM’nin 2030 yılına kadar her yıl dizel talebini 30 milyon litre ve CO2 emisyonlarını 75 bin ton düşürme hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacak.

ABB Terra 124 şarj ünitelerinin kurulumu otobüs garajının park alanında gerçekleştirildi. Bir şarj ünitesi, aynı anda iki otobüsü şarj ederek kurulum maliyetlerini optimize ediyor ve çevre üzerindeki etkiyi asgari düzeyde tutuyor. E-otobüslerin maliyet bakımından daha uygun olan gece saatlerinde şarj edilmesi planlanıyor ve normal koşullarda 180 km’ye varan menzilleri, e-otobüslerin ara şarja gerek duymadan bütün gün kullanımda kalması için yeterli.

ATM’nin pilot garajı için şarj altyapısı sağlama projesi üç ayda tamamlandı. Proje, (alçak ve orta gerilim panolarına sahip) elektrik altyapısının planlanması ve kurulumu ile şarj sisteminin ATM trafo merkezine bağlanmasını içeriyordu.

Pilot şarj bölgesinde en inovatif ve enerji açısından en verimli çözümlerin kullanımına odaklanılması sebebiyle ABB’nin sunduğu paket, ayrıca 324 kWh Enerji Depolama Çözümünün (ESS) kurulumunu da içeriyordu. ESS, ATM’nin şebeke tüketimini yönetmesine izin veriyor. Ek olarak bir şarj altyapısı ile birleştirildiğinde, ileriki yıllarda otobüs bataryalarının potansiyel olarak ikinci bir kez daha kullanılmasına ilişkin simülasyonların gerçekleştirilmesini ve bir ESS’nin hangi durumlarda kullanılacağının anlaşılmasını sağlıyor olacak.

Kurulumun tamamlanması amacıyla bir ABB EV Site Solution (EVSS) kontrol ünitesi devreye alındı. Çözüm, enerji talebini en aza indirirken ESS yeniden şarj sürecini optimize ediyor ve toplam zirve noktasındaki tüketimi gerçek zamanlı olarak kontrol ederek işletme maliyetlerini düşürüyor.

Projede, şarj ünitelerinin uzaktan teşhis ve yönetime imkan veren dijital çözümler içeren ABB Ability™ Connected Services Portföyü de kullanıldı. Böylece çalışma ömrünün iyileştirilmesi ve uzatılması sağlanmış oldu. ABB, ayrıca cihazın içinde bulunan yenilikçi AirPlus™ izolasyon gazı ile orta gerilim UniSec hava yalıtımlı panoyu da tedarik etti. Dünyanın en güçlü sera gazı olan SF6 karşısında bir alternatif olan AirPlus, küresel ısınmanın etkilerini neredeyse yüzde 100 oranında azaltabilir.

ABB E-mobilite Divizyonu Başkanı Frank Muehlon, proje ile ilgili olarak şu yorumda bulundu: “Toplu taşıma işletmeleri, bütün filolarının elektrifikasyonu söz konusu olduğunda enerji açısından birçok zorlukla karşı karşıya kalıyorlar. Bu sebeple, yeni enerji yönetimi olanaklarına ve gelecekte elektrikli otobüs bataryalarının potansiyel olarak ikinci bir kez daha kullanılmasına izin verecek bütünsel çözümlere ihtiyaç duyuyorlar. Biz de sektöründe lider konumda olan ATM için tam olarak bunu sağladık.”

ABB tarafından ATM’ye sağlanan güç ekipmanı, arıza süresinin ve sahadaki kesintinin etkisini azaltmak için şirket tarafından hızlı ve kolay bir şekilde bağlanıp devreye alınabilen bir tak ve çalıştır seçeneği olacak şekilde önceden tasarlanıp monte edildi. ABB’nin kompakt çözümü, boş alanların son derece önemli olduğu garajda yalnızca tek bir araçlık park yerine kuruluma imkan sağladı.

Frank Muehlon, şu sözleri ekledi: “ABB, daha sürdürülebilir faaliyetleri hayata geçirmek isteyen diğer toplu taşıma işletmeleri için benzer çözümlerin gelecekte kullanıma sunulmasına dair etkileyici bir plan ortaya koymanın yanı sıra, ATM’ye tam bağlanabilirlik ve bulut bilişimi yoluyla Endüstri 4.0’ı mümkün kılan eksiksiz, uçtan uca bir şarj altyapısı çözümü sağladı.”

ABB; özel ve toplu taşıma, şirket filoları, ticari ve ağır araçların yanı sıra denizcilik alanında da sürdürülebilir ulaşım çözümleri geliştirme konusunda rakipsiz bir uzmanlığa sahip. ABB, e-mobilite pazarına 2010 yılında girdi ve bugüne dek 85’in üzerinde pazarda, Chargedot üzerinden satılanlar da dahil olmak üzere, 500.000’den fazla elektrikli araç şarj ünitesi, 25.000’den fazla DC hızlı şarj ünitesi ve 500.000’i aşkın AC şarj ünitesi sattı.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ